تا 60 درصد تخفیف بهاره سبزلرن ( وقتشه با دوره ها خودتو ارتقا بدی ) از دستش نمیدم
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

افزونه کروم برای طراحان وب

ارمیا مزرعه
1402/12/27
413
افزونه کروم برای طراحان وب

استفاده از افزونه کروم برای طراحان وب یکی از موثرترین عوامل برای افزایش سرعت و عملکرد توسعه دهندگان وب است؛ طراحان وب با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانند تغییرات مورد نظر خود را بر روی وب سایت‌های مختلفی اعمال کرده و همچنین دیتا‌های گرافیکی زیادی را از وب‌سایت‌های مورد نظر خود به دست بیاورند.

در این مقاله از سبزلرن به این می‌پردازیم که بهترین افزونه کروم برای طراحی وب چیست؟ و افزونه‌هایی به شما معرفی می‌کنیم تا در بخش‌ها مختلف مسیر طراحی وب مورد استفاده شما واقع شوند.

افزونه کروم برای طراحان وب

افزونه های کروم برای طراحان وب | Awesome Screenshot

یکی از افزونه های کروم برای طراحان وب Awesome Screenshot است؛ به کمک این افزونه می‌توانید از صفحات مختلف وب سایت اسکرین شات(عکس) یا اسکرین رکورد(ضبط ویدیو) بگیرد.

با استفاده از این افزونه به راحتی می‌توانید تصاویر و ویدئوهای به ثبت رسیده توسط افزونه را دانلود و در سیستم خود ذخیره کنید. همچنین تعدادی ابزار نوشتاری و آپشن‌های برای تار و شفاف کردن تصاویر و ویدئوها نیز در این افزونه وجود دارد.

افزونه های کروم برای طراحان وب | qSnap

با استفاده از این افزونه می‌توانید از صفحات وب‌سایت‌های مختلف در مرورگر‌های کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلور اسکرین‌شات تهیه کنی؛ در این افزونه قابلیت ثبت هم‌زمان چند تصویر و حاشیه‌نویسی بر روی آن‌ها وجود دارد. همچنین به راحتی با استفاده از این افزونه می‌توانید چند تصویر را در یک قاب کنار هم قرار دهید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

در آخر نیز باید به قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر ثبت شده در شبکه‌های اجتماعی نیز اشاره کنیم که در این پلاگین وجود دارد.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Colorzilla

افزونه Colorzilla این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید کد HEX رنگ‌های مختلف موجود در صفحات وب سایت را پیدا کنید.

این افزونه رنگ‌های موجود در هر صفحه را به صورت نقطه‌ای شناسایی می‌کند و کد مربوط به آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. به راحتی می‌توانید این کد‌ها را در بخش طراحی صفحات وب سایت و اپلیکیشن کپی کنید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Picmonkey

افزونه Picmonkey یکی از افزونه های کروم برای طراحی وب است؛ این افزونه قابلیت‌هایی از قبیل برش، فیلتر کردن، چرخش، کادر‌بندی، تغییر بافت و مواردی از این قبیل‌ها برای اسکرین شات‌های ثبت شده در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این افزونه به راحتی می‌توانید اسکرین شات از صفحات گرفته و آن‌ها را بسته به سطح نیاز و سلیقه خود ادیت کنید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Sumo Paint

افزونه Sumo Paint برای ادیت انواع تصاویر و همچنین نقاشی کردن است؛ بسیاری از طراحان حرفه‌ای برای طراحی تصاویر با کیفیت و خاص به جای نرم‌افزار فتوشاپ از این افزونه استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که این افزونه حدود 700 هزار کاربر دارد و تا به امروز بالای 10 میلیون تصویر تحت این افزونه تولید شده است.

قابلیت پشتیبانی از لایه‌های تصویری وجود دارد و همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش افکت‌های آن، مواردی از قبیل گرادینت، سایه و… را بر روی تصاویر اعمال کنید. علاوه بر این پلاگین Sumo Paint بستر مناسبی را جهت نقاشی فراهم کرده و به این منظور حدود ۳۰۰ قلم مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. در آخر باید به فیچر‌های موجود در این افزونه اشاره کنیم که با فتوشاپ سازگاری دارند.

افزونه کروم برای طراحان وب

افزونه های کروم برای طراحان وب | Your Graphic Designer

افزونه Your Graphic Designer برای ترسیم نمودار‌های مختلف، نقاشی آنلاین و آفلاین و همچنین انواع طراحی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این افزونه یک مجموعه کامل از تمام ابزار‌های وکتور مورد نیاز شامل اشکال، نمودار‌ها و خطوط مختلف را در اختیار طراح وب قرار می‌دهد. همچنین فایل‌های طراحی شده تحت این پلاگین قابل تبدیل به فرمت‌های دیگر از قبیل SVG، JPG، PDF، BMP و PNG نیز هستند؛ این افزونه پشتیبانی چند زبانه نیز دارد.

افزونه های کروم برای طراحان وب | WhatFont

افزونه WhatFont برای تشخیص نوع فونت‌های موجود در هر وب‌سایت است؛ گاها برخی سایت ها از فونت های متنوع و گوناگون در بخش های مختلف استفاده می‌کنند و استخراج نام فونت ها ممکن است پیچیده و گاها زمان‌بر باشد، این افزونه به شما کمک می‌کند تا نام تمام فونت ها را به سادگی شناسایی کنید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Image Downloder

از افزونه‌ های مهم کروم در برنامه ‌نویسی فرانت‌اند می‌توانیم به Image Downloder اشاره کنیم. این افزونه مربوط به کدنویسی مستقیم صفحات وب نیست؛ بلکه به واسطه هم می‌توانید تصاویر لینک شده یا حاصل شده در هر صفحه را به راحتی مشاهده کنید.

همچنین قابلیت فیلتر کردن تصاویر مختلف بر حسب طول، ارز، ارتفاع و url نیز در این افزونه وجود دارد.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Pablo

با استفاد از افزونه Pablo می‌توانید تصاویر مناسبی را برای شبکه‌های اجتماعی مختلف طراحی کنید.

امکان انتخاب تصویر مورد نظر از بین ۶۰۰ هزار تصویر رایگان در این افزونه وجود دارد و شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب و آپلود کنید. همچنین بعد از انتخابات می‌توانید شبکه اجتماعی مورد نظر خود برای به اشتراک‌گذاری تصویر را نیز انتخاب کنید.

علاوه بر این امکانات، قابلیت و آپشن‌های ادیت تصاویر مختلف نیز در افزونه Pablo وجود دارد.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Save to Google Photos

همان‌طور که از اسمش پیداست این افزونه به منظور ذخیره‌سازی تصاویر مختلفی که می‌خواهید بر روی آن‌ها تغییراتی اعمال کنید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های مهم این پلاگین فضای ذخیره‌سازی نامحدود و رایگان است که در اختیار کاربر قرار می‌دهد و شما محدودیتی از بابت ذخیره‌سازی انواع تصاویر نخواهید داشت.

البته باید توجه داشته باشید که بدون اینترنت می‌توان به تصاویر ذخیره شده در این افزونه دسترسی داشته باشید. با استفاده از این افزونه می‌توانید تصاویر مختلف را ذخیره کرده و آن‌ها را در آلبوم‌های مختلف طبقه‌بندی کنید تا به راحتی بتوانید در شرایط مختلف به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

افزونه کروم برای طراحان وب

افزونه های کروم برای طراحان وب | PerfectPixel

به وسیله افزونه PerfectPixel می‌توانید یک پوشش رنگی نیمه شفاف را درباره صفحات html قرار دهید به واسطه آن پیکسل تصاویر مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

این افزونه از پوشش چند رنگی یا Overlay پشتیبانی می‌کند همچنین امکان Inversion و Scaling نیز در این افزونه وجود دارد. همچنین شما می‌توانید پوشش‌های رنگی مختلف را نیز ذخیره کنید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | CSS Shack

افزونه CSS Shack برای ساخت Layers style مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید خروجی آن را به‌صورت یک فایل CSS یکپارچه دریافت کنید.

این افزونه مزیت‌های بیشتر نسب به فتوشاپ دارد برای نمونه همان خروجی CSS که ذکر کردیم؛ استفاده از این افزون سرعت شما را بسیار بالا می‌برد.

افزونه های کروم برای طراحان وب | CSS3 Generator

افزونه  CSS3 Generator برای ساخت کدهای CSS استفاده می‌شود؛ شاید فکر می‌کنید خب چه کاریه؟ با همون ادیتور کدهای css رو می‌سازیم!!

این افزونه فضای گرافیکی دارد و شما با استفاده از آن خروجی را بصورت دستی طراحی میکنید و کد تحویل می‌گیرید!

افزونه های کروم برای طراحان وب | Page Ruler

با استفاده افزونه  Page Ruler می‌توانید بر روی صفحات مختلف وب‌سایت خط کش ترسیم کنید.

با وجود خط کش به راحتی می‌توانید موقعیت و ابعاد پیکسلی عناصر مختلف هر صفحه را تشخیص دهید. همچنین تغییر موقعیت و اندازه خط کش به صورت دستی امکان‌پذیر است و می‌توانید بسته به سطح نیاز و موارد استفاده خود آن را تغییر دهید. علاوه بر این می‌توانید موس را بر روی عناصر مختلف موجود در صفحه نگه دارید با استفاده از Element، Mode همه عناصر جانبی و همتای هر المان موجود در صفحه را نیز مورد بررسی قرار دهید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Chrome Daltonize

افزونه  Chrome Daltonize رنگ‌های موجود در هر صفحه را تقویت کرده و جزئیات آن‌ها را افزایش می‌دهد.

با استفاده از این افزونه می‌توانید به راحتی رنگ‌های موجود در هر صنف را تا حد زیادی تشخیص دهید و با مشکلات چالشی در این زمینه روبرو نخواهید بود.

افزونه کروم برای طراحان وب

افزونه های کروم برای طراحان وب | Window Resizer

افزونه Window Resizer قابلیت تغییر اندازه رزولوشن یا وضوح هر صفحه را برای شما فراهم می‌کند. با استفاده از این افزونه می‌توانید متوجه شوید که هر صفحه از یک وب‌سایت با چه موضوعی در مرورگر نمایش داده می‌شود. در نتیجه با توجه به سطح نیاز و خواسته‌های خود می‌توانید این رزولوشن را تغییر دهید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Web Maker

افزونه Web Maker جزو یکی از افزونه‌ های مهم کروم در برنامه ‌نویسی فرانت‌اند است. به واسطه این پلاگین می‌توانید عناصر html، css و جاوا اسکریپت را تحلیل و بررسی کنید.

همچنین قابلیت ذخیره و بارگذاری انواع کد‌ها نیز در این افزونه وجود دارد. با استفاده از افزونه Web Maker می‌توانید انواع آن را در CodePen ادیت کنید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Exernote Web Clipper

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در حال وب‌گردی باشید و با محتوای متنی، تصویری و ویدئویی جالبی روبه رو شوید و به همین واسطه تمایل داشته باشید تا آن‌ها را در یک بخش مجزا ذخیره کنید.

افزونه Exernote Web Clipper بستر مناسبی را برای شما فراهم کرده تا بتوانید به وسیله آن هر محتوایی به نظرتان جالب می‌رسد را در اکانت شخصی خود ذخیره کنید.

این محتوا می‌تواند شامل لینک، تصاویر، متن و مواردی از این قبیل باشند که با یک کلیک ساده به راحتی روی اکانت شما ذخیره خواهند شد. در نتیجه به جای ستاره دار کردن یک صفحه می‌توانید محتوای مورد نظر خود را به صورت مستقیم در بخش مشخصی ذخیره کنید و در صورت نیاز آن‌ها مورد استفاده خود قرار دهید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | StyLebot

به کمک افزونه StyLebot می‌توانید ظاهر هر صفحه از سایت را به کمک css سفارشی‌سازی کرده و هر گونه تغییرات مورد نظر خود را روی آن اعمال کنید.

این تغییرات می‌تواند شامل تغییر رنگ و اندازه فونت، ایجاد کادر و حاشیه در صفحه و مواردی از این قبیل باشد. همچنین اگر با زبان css آشنا باشید با استفاده از این افزونه به راحتی می‌توانید به صورت دستی کد‌های موجود در هر صفحه را نیز تغییر دهید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Eye Dropper

به کمک افزونه StyLebot یک افزونه متن باز (open source) است که امکان برداشتن رنگ‌های موجود در هر صفحه وب را برای شما فراهم می‌کند.

این افزونه حدود ۲۲۰ هزار کاربر فعال دارد و همچنین توانسته در بین افزونه‌های هم رده خود امتیاز بالایی را کسب کند. اگر در حوزه طراحی وب فعالیت می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این افزونه کاربردی را مورد استفاده خود قرار دهید.

افزونه کروم برای طراحان وب

افزونه های کروم برای طراحان وب | Photomania

دیگر افزونه کروم برای طراحان وب Photomania است که به کاربر این امکان را می‌دهد، تا با استفاده حدود ۴۰۰ فیلتر مختلف، تصاویر مورد نظر خود را ادیت و شخصی‌سازی کند.

به طور کلی این افزونه مخصوص ادیت خاص و هنری تصاویر مختلف تحت وب طراحی شده است.

افزونه های کروم برای طراحان وب | WriteWell

به کمک افزونه WriteWell می‌توانید متن‌های مختلفی را بنویسید و آن‌ها را از لحاظ غلط‌های املایی و نوشتاری چک کنید.

همچنین افزونه به صورت پیش‌فرض الگوهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در صورت نیاز بتوانید با توجه به سلیقه از آن‌ها استفاده کنید. اگر دنبال یک پلاگین کروم برای ویرایش راحت و دقیق متون خود هستید، این افزونه بهترین گزینه به حساب می‌آید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | DomFlags

به عنوان دیگر افزونه کروم برای طراحان وب باید به DomFlags اشاره کنیم که با استفاده از آن می‌توانید برای عناصر DOM موجود در صفحه، کلید میان‌بر(Shortcut Keys) ایجاد کنید.

این افزونه کاربردی سرعت بسیار بالایی دارد و در فرایند طراحی صفحات وب، کار شما را آسان می‌کند.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Highly Highlighter

افزونه Highly Highlighter امکان هایلایت کردن بخش‌های مختلف یک صفحه را به شما می‌دهد.

در واقع به کمک این نرم‌افزار می‌توانید از صفحات وب اسکرین شات بگیرید به راحتی بخش‌های مختلف آن را هایلایت کنید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | CSS viewer

افزونه  CSS viewerجزوه افزونه ‌های مهم کروم در برنامه‌ نویسی است. با استفاده از این افزونه می‌توانید لایه‌های متفاوتی را در فایل css مورد نظر خود ایجاد کنید.

رابط کاربری این افزونه نسبتاً ساده بوده و به گونه‌ای طراحی شده که برای تمام کاربران قابل فهم باشد.

افزونه کروم برای طراحان وب

افزونه های کروم برای طراحان وب | Pinterest for Google Chrome

اگر در طراحی وب سایت زیاد از پلتفرم پینترست استفاده می‌کنید، افزونه Pinterest for Google Chrome مناسب شما است؛ این افزونه امکانات مختلفی را برای دسترسی و استفاده بهتر از پینترست در اختیار شما قرار می‌دهد.

افزونه های کروم برای طراحان وب | SVG Grabber

SVG Grabber دیگر افزونه‌های کروم برای طراحان وب است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا svg‌های مورد نظر خود در هر سایت را دانلود یا کپی کند.

گاهی اوقات ممکن است که هنگام مشاهده وب سایت‌های مختلف، یک لوگوی آیکون توجه شما را جلب کند و تمایل داشته باشید تا آن را دانلود و مورد استفاده خود قرار دهید؛ برای این کار افزونه SVG Grabber بسیار کاربردی است.

افزونه های کروم برای طراحان وب | HTML to Figma

به عنوان گزینه از بهترین افزونه کروم برای طراحی وب باید به HTML to Figma اشاره کنیم که کاربرد‌های بسیار زیادی دارد؛ با استفاده از این افزونه می‌توانید یک صفحه وب را ذخیره کرده و بعد از تبدیل صفحه به یک Figma، لایه‌ها و تغییرات اعمال شده بر روی آن را مورد بررسی قرار دهید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | CSS Scan

این افزونه نیز برای آنالیز و کپی استایل‌های مختلف CSS کاربرد دارد. همچنین با استفاده از این افزونه می‌توانید المان‌های HTML DOM موجود در هر صفحه را بررسی کنید.

برای این کار ابتدا باید نشانگر موس را بر روی المان مورد نظر خود قرار دهید و با یک کلیک، استایل آن عنصر به شما نمایش داده می‌شود.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Site Palette

اگر می‌خواهید پالت‌های رنگ یک وب سایت را در بیاورید، باید از افزونه Site Palette استفاده کنید؛ این افزونه در فرایند انتخاب رنگ صفحات مختلف یک وب سایت، کمک زیادی به شما می‌کند.

افزونه های کروم برای طراحان وب | CSS Peeper

افزونه CSS Peeper هم از افزونه‌ های مهم کروم در برنامه ‌نویسی است که با استفاده از آن می‌توانید المان‌های مختلف موجود در صفحه را شناسایی کرده و در فتوشاپ یا Sketch از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین قابلیت شناسایی پالت رنگی در این افزونه نیز وجود دارد.

افزونه های کروم برای طراحان وب | Hoverify

افزونه Hoverify ابزار‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها بتوانید فرایند طراحی صفحات وب سایت را سرعت ببخشید.

با استفاده از این افزونه می‌توانید رنگ‌ها و فونت‌های مختلف را شناسایی کنید.

افزونه های کروم برای طراحان وب | 45to75

با کمک افزونه 45to75 تعداد کاراکتر‌های یک متن را شمارش کنید. همچنین زمانی که کاراکتر‌های یک متن بیش از ۷۵ یا کمتر از ۴۵ باشد؛ این افزونه اعلانی را به شما نمایش می‌دهد تا به واسطه آن متوجه تعداد کاراکتر‌های حدودی متن مورد نظر خود بشوید.

چطور می‌توانم یک افزونه برای مرورگر بسازم؟

مباحث مربوط به توسعه افزونه برای مرورگر خیلی گسترده هست و نمی‌شه تمام اون رو در یک مقاله آموزش داد؛ اما نگران نباشید اگر شما هم به ساخت افزونه مرورگر با جاوا اسکریپت علاقه مندید و دوست دارید افزونه‌های اختصاصی و حرفه‌ای بنویسید؛ دوره آموزش توسعه افزونه مرورگر با جاوااسکریپت مناسب شماست. شما با گذروندن این دوره درک کامل نسبت به این زمینه پیدا می‌کنید؛ فصل اول این دوره کاملا رایگانه و همین الان می‌تونید یادگیری حرفه‌ای خودتون رو شروع کنید و هرجایی رو نیاز به کمک داشتید پشتیبان‌های این دوره هستند تا به شما کمک کنند.

زمانی که درک کاملی از ماهیت عملکرد افزونه‌ها بدست بیارید ذهن شما درباره روش کار آن‌ها تجسم خوبی خواهد داشت و از این طریق قادر خواهید بود با خلاقیت خودتون افزونه‌هایی توسعه دهید که منحصر به خودتون هستند و می‌تونید اون‌ها رو بفروشید یا برای استفاده شخصی خودتون به کار بگیرید.

آموزش جاوا اسکریپت

نظرات
ثبت نظر جدید
خادم المهدی | کاربر
1402/06/23

عالی بود

آموزش جاوا اسکریپت