تا 60 درصد تخفیف بهاره سبزلرن ( وقتشه با دوره ها خودتو ارتقا بدی ) از دستش نمیدم
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت

محمد رحمانیان
1402/12/23
227
بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت

برای جاوا اسکریپت، مهم نیست در یک پروژه عظیم و جهانی مورداستفاده قرار بگیرد یا ابزاری برای سرگرمی یک دانش آموز 10 ساله؛ در هر صورت، کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد و هرجا نیاز به کدنویسی وجود داشته باشد، می‌توان از جاوا اسکریپت استفاده کرد. جاوا اسکریپت بزرگترین جامعه توسعه دهندگان را در جهان دارد؛ به همین دلیل دیدن یک دوره آموزش جاوا اسکریپت حرفه‌ای و اصولی برای کسانی که می‌خواهند در برنامه نویسی حرفه‌ای شوند، لازم است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقایسه‌ای بین 10 سایت مشهور آموزش جاوا اسکریپت انجام دهیم که بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت را پیدا کنیم.

در انتها نیز می‌توانید مقایسه کلی سایت‌های معرفی شده را مشاهده کنید.

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت | سبزلرن

آکادمی آموزشی سبزلرن یک پلتفرم آموزش برنامه نویسی به زبان فارسی است. در سایت سبزلرن، دوره‌های کاربردی و حرفه‌ای در دسته بندی‌ها و سطوح مختلف منتشر شده‌اند.

یکی از مهمترین تفاوت‌های دوره رایگان آموزش JS سبزلرن با دوره‌های مشابه، هدفمند بودن آن است؛ به طوری که در پایان دوره، همراه با مدرس یک اپلیکیشن تک صفحه‌ای حرفه‌ای (SPA) طراحی می‌کنید. این پروژه به تنهایی می‌تواند تبدیل به پل ورود شما به حیطه برنامه نویسی باشد؛ البته سایر پروژه‌های ریز و درشت که حین دوره انجام می‌شود را نادیده نگیرید!

نکته مهم این است که بعد از اتمام دوره آموزش جاوا اسکریپت این سایت، می‌توانید در دوره‌های مرتبطی که برای شما تهیه و منتشر شده‌اند، شرکت کنید. در واقع، سبزلرن مسیر یادگیری شما را ترسیم کرده و کار را برای شما راحت کرده است! حتی می‌توانید از پشتیبانان سایت بخواهید یک مسیر یادگیری برای شما طراحی و به شما ارائه دهند تا بتوانید دوره‌ها و آموزش‌های موردنیازتان را به صورت اصولی و با ترتیب مناسب دریافت کنید!

این دوره به صورت رایگان ارائه شده و با توجه به گستردگی مباحث و پروژه‌های تمرینی متمایز، طبیعی است دانشجویان آن نیاز به پشتیبانی و پرسیدن سوالات خود داشته باشند. سبزلرن تنها پلتفرم آموزش برنامه نویسی در ایران است که مدرس دوره حتی برای دوره‌های رایگان نیز به دانشجویان، پشتیبانی تخصصی ارائه می‌دهد؛ همچنین طی دوره منابع مکمل دیگری نیز به شما معرفی می‌شوند که می‌توانید پاسخ بسیاری از مشکلات خود در برنامه نویسی با JS را در آنها پیدا کنید.

آموزش جاوا اسکریپت

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت | Udemy

پلتفرم یودمی یکی از معتبرترین بسترهای آموزش آنلاین است که دوره‌های آموزشی متعددی را در دسته بندی‌های مختلف خصوصا جاوا اسکریپت و طراحی وب ارائه می‌دهد. تنوع سبک آموزش در دوره‌های یودمی، نقطه قوت آن محسوب می‌شود؛ اما ممکن است دانشجویان را در انتخاب دوره مناسب دچار مشکل کند. قیمت دوره‌های پولی این پلتفرم بین 10 تا 60 دلار و بالاتر است؛ البته دوره‌های رایگان زیادی نیز در این پلتفرم منتشر شده‌اند که کیفیت بالایی ندارند.

پشتیبانی از دوره‌ها در Udemy تنوع بالایی دارد و شامل پرسش و پاسخ، جلسات زنده و پشتیبانی ایمیلی می‌شود. با این حال، دوره‌های رایگان یودمی فقط امکان پرسش و پاسخ دارند و ممکن است پاسخ به سوالات شما چندین ساعت طول بکشد. دوره‌های مشهور منتشر شده در این پلتفرم، دارای پروژه‌های تمرینی مناسب و خلاقانه‌ای هستند که به شما کمک می‌کنند از آموخته‌های خود در یک پروژه عملی استفاده کنید.

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت | Codecademy

سایت کد آکادمی، یک برند آموزشی شناخته شده در زمینه آموزش برنامه نویسی در جهان است که دوره‌های آموزشی زیادی را برای تقریبا همه زبان‌های برنامه نویسی مشهور تهیه و منتشر کرده است. در این سایت، علاوه بر دوره‌های رایگان باکیفیت، می‌توانید دوره‌های تخصصی و فوق حرفه‌ای را برای یادگیری مهارت‌های بیشتر ببینید. پوشش مناسب مباحث و ارائه مسیر یادگیری واضح، مهمترین دلیلی بود که تصمیم گرفتیم از این سایت در لیست بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت نام ببریم.

بیش از 150 دوره مرتبط با جاوا اسکریپت در Codecademy وجود دارد که به صورت هدفمند و به ترتیب مشخص منتشر شده‌اند. خبر خوب این است که بسیاری از دوره‌های مربوط به جاوا اسکریپت در این سایت، به صورت رایگان منتشر شده‌اند؛ اما جلسات دوره‌ها کم بوده و ممکن است تا 1 ساعت برای دیدن فقط یک جلسه زمان نیاز باشد! تمام دوره‌ها دارای پروژه‌های تمرینی متعدد و منابع مکمل هستند که به یادگیری بهتر کمک می‌کند.

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت | HTML Dog

به شخصه علاقه زیادی به  سایت‌های آموزشی متن محور دارم؛ خصوصا اگر حرف از یک سایت تخصصی برای یک یا چند زبان مرتبط با یکدیگر باشد. سایت HTML Dog شاید اسم چندان جالبی نداشته باشد، اما یک منبع عالی برای یادگیری طراحی وب خصوصا JS است. این سایت، مباحث مختلف جاوا اسکریپت را در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته دسته بندی کرده است. زمانی که وارد یک دسته بندی می‌شوید، لیستی از مباحث آن سطح به شما نمایش داده می‌شود. با انتخاب هرکدام، می‌توانید به صفحه مربوطه منتقل شوید و با استفاده از توضیحات ساده و نمونه کدهای نوشته شده، جاوا اسکریپت را یاد بگیرید.

آموزش‌های این سایت به صورت کاملا رایگان منتشر شده‌اند؛ البته با توجه به متنی بودن آموزش‌ها، خبری از پروژه تمرینی و پشتیبانی نیست. همچنین هیچ آموزش مکملی برای بعد از یادگیری کامل JS در این سایت وجود ندارد؛ بنابراین حتی بعد دیدن تمام آموزش‌های HTML Dog باید در یک دوره دیگر شرکت کنید تا بتوانید از دانش خود در پروژه‌های تمرینی استفاده کنید.

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت | Learn JS

سایت Learn JS یکس یات آموزش متنی دیگر است که مشابه HTML Dog فعالیت می‌کند؛ با این تفاوت که می‌توان از آن برای یادگیری سایر زبان‌های برنامه نویسی (با ارجاع به سایت‌های دیگر) نیز استفاده کرد. این سایت دارای یک محیط جمع و جور و کوچک برای کدنویسی به صورت آنلاین است که می‌توان آن را از پایین صفحه باز کرد و در زمان مطالعه مطالب، در همان لحظه کدها و کاربرد آنها را متوجه شد.

این سایت دارای آموزش‌های مقدماتی و پیشرفته جاوا اسکریپت است و کاملا مستحق قرارگیری در بین بهترین سایت‌های آموزش جاوا اسکریپت است. مثال‌های متعدد و توضیحات مختصر و کوتاه، از دیگر ویژگی‌های سایت Learn JS است؛ البته که کامل نبودن مباحث و عدم تکمیل سایت، از جمله دلایلی است که می‌تواند در روند یادگیری اختلال ایجاد کند.

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت | javaScript.info

این سایت، یکی از کامل‌ترین منابع آموزش متنی جاوا اسکریپت است که توسط تعدادی از برنامه نویسان خلاق طراحی شده است. توضیحات هرکدام از مباحث سایت، دقیقا همانی است که باید باشد؛ نه بسیار کوتاه و مبهم و نه طولانی و خسته کننده! این سایت یک مرجع تقریبا کامل برای یادگیری برنامه نویسی است که با استفاده از آن، می‌توان اصول اولیه و متوسط جاوا اسکریپت را به خوبی یاد بگیرید.

بعد از یادگیری و تسلط به جاوا اسکریپت، می‌توانید آموزش استفاده از جاوا اسکریپت در مرورگرها شوید و با استفاده از آن، رابط کاربری و تعامل مناسبی را با کاربر برقرار کنید. حتما سری به این سایت بزنید.

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت | W3schools

پلتفرم W3Schools مشهورترین سایت آموزشی در زمینه برنامه نویسی، خصوصا طراحی وب است. این سایت سرفصل‌های کاملی از زبان Java Script و برخی از فریمورک‌های مشهور آن دارد که می‌توان با استفاده از آنها، مباحث را به خوبی یاد گرفت. علاوه بر این، یک محیط کدنویسی عالی در این سایت توسعه داده شده که برای اجرا آنلاین کدها عالی است. تنوع بالای آموزش‌ها، توضیحات کامل و ارائه مثال‌های متعدد در هر بخش، از جمله مزایای سایت W3Schools است.

مهمترین مزیت این سایت، رایگان بودن تمام آموزش‌های آن است؛ به طوری که میلیون‌ها نفر به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند و راضی هستند! متاسفانه خبری از آموزش پروژه محور در W3Schools نیست و صرفا می‌توانید از آموزش‌های این سایت برای یادگیری سینتکس و نحوه استفاده از کدها استفاده کنید؛ نبود پشتیبانی مناسب نیز نکته دیگری است که باعث شده بسیاری از افراد از این سایت استفاده نکنند.

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت | javaScript for cats

چند روز زمان خالی و وقت گذراندن دائمی با گربه‌ها، یک توسعه دهنده خوش‌ذوق را مجاب کرد سایتی برای آموزش جاوا اسکریپت به گربه‌ها توسعه دهد! این سایت به حدی اصول مقدماتی جاوا اسکریپت را ساده توضیح داده که به گفته توسعه دهنده آن، حتی گربه‌ها نیز می‌توانند آنها را درک کنند. واقعا هم همینطور است؛ چه چیزی بهتر از یادگیری اصول یک زبان برنامه نویسی در حداکثر 2 ساعت به زبان خیلی ساده است؟

این سایت تنها یک صفحه دارد و تمام توضیحات، در همان صفحه اصلی وجود دارند. به همین می‌توان آن را کوچک‌ترین مورد از بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت دانست. به عنوان یک منبع کوچک برای یادگیری جاوا اسکریپت مقدماتی، می‌توانید روی JS For Cats حساب کنید.

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت | Guru99

سایت Guru99 یک پلتفرم آموزشی رایگان است که به گفته تیم آن، با هدف کاهش هزینه‌های آموزش تخصصی تاسیس شده است. این سایت، مباحث مختلف را در قالب متن و کد منتشر می‌کند و یک منبع آموزشی معتبر برای ده‌ها زبان برنامه نویسی مختلف است. از مباحث پایه‌ای نظر نحوه کار کدهای JS و اجرای آنها در مرورگر گرفته تا مباحث تخصصی نظیر برنامه نویسی شی‌گرا در جاوا اسکریپت!

حتی بعد از یادگیری جاوا اسکریپت، می‌توانید آموزش فریمورک‌های مشهور آن نظیر Angular.Js و React.Js را نیز دنبال کنید؛ البته که خبری از پروژه‌های تمرینی نیست و اگر در آینده چند پروژه تمرینی را انجامندهید، در پروژه‌های واقعی به مشکل خواهید خورد.

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت

بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت | Youtube

پلتفرم یوتیوب یا بهتر است بگوییم دانشگاه یوتیوب، یکی از بهترین سایت‌های آموزش JS است. در یوتیوب، می‌توانید هر مبحثی که به جاوا اسکریپت و فریمورک‌های آن مربوط می‌شود را جستجو کرده و به سادگی، یک آموزش برای آن پیدا کنید. یوتیوب نه تنها برای یادگیری برنامه نویسی، بلکه برای یادگیری هر مهارت در هر رشته، در هر سطح و به هر زبانی به صورت رایگان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اما نکته مهم، هدفمند نبودن آموزش‌های ارائه شده در یوتیوب است. برای مثال، ممکن است مجموعه‌ای از ویدیوهای یک کانال را دنبال کنید؛ اما این کانال یکی از مباحث مربوط به جاوا اسکریپت که برای شما مهم است را تدریس نکرده باشد. در این صورت، باید از ویدیو یک کانال دیگر استفاده کنید و مجددا بحث تفاوت سبک تدریس و عدم یادگیری کامل مطرح می‌شود. معمولا پشتیبانی ویدیوها توسط صاحبان کانال‌ها انجام می‌شود و ممکن است برای ویدیوهای قدیمی، هیچ پشتیبانی ارائه نشود.

مقایسه کلی بهترین سایت آموزش جاوا اسکریپت

در بالا، 10 سایت مختلف در زمینه آموزش جاوا اسکریپت به شما معرفی کردیم. اگر بخواهیم کل این مطلب را به شکلی خلاصه کنیم که بتوان در 1 دقیقه، یک مقایسه کلی از همه آنها انجام داد، جدول زیر بدست می‌آید.

نام پلتفرم زبان پروژه محور پشتیبانی هدفمندی کیفیت وجود مسیر یادگیری قیمت
Sabzlearn فارسی بله مدرس + پشتیبان بله عالی بله رایگان
Udemy انگلیسی برخی خیر بله متغیر بله 10 دلار به بالا
Codecademy انگلیسی بله خیر بله عالی بله رایگان تا سطح متوسط
Html Dog انگلیسی خیر خیر خیر خوب خیر رایگان
Learn JS انگلیسی خیر خیر خیر خوب خیر رایگان
Javascrtpt.info انگلیسی خیر خیر خیر خوب بله رایگان
W3schools انگلیسی پروژه تمرینی خیر بله عالی بله رایگان
JS for Cats انگلیسی خیر خیر خیر متوسط خیر رایگان
Guru99 انگلیسی خیر خیر خیر خوب بله رایگان
Youtube همه زبان‌ها خیر خیر خیر متغیر خیر رایگان

شروع یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

اگر رویای توسعه یک سایت یا اپلیکیشن را در سر دارید و تصمیم به یادگیری جاوا اسکریپت برای تحقق این رویا گرفته‌اید، در بهترین جای ممکن قرار دارید. در بالا، سعی کردیم برخی از بهترین سایت‌های آموزش جاوا اسکریپت را به شما معرفی کنیم و هرکدام را از جنبه‌های مختلف، مورد بررسی قرار دهیم تا با انتخاب بهترین سایت برای یادگیری جاوا اسکریپت، بتوانید این زبان را یاد گرفته و اولین پروژه خود را توسعه دهید!

اما، پیشنهاد ما این است که به جای شرکت در دوره‌های انگلیسی با هزینه گزاف و یا خواندن مباحث و توضیحات متنی، در یک دوره آموزش اصولی و حرفه‌ای شرکت کنید. دوره‌ای که با استفاده از پروژه‌های تمرینی مختلف، بتواند شما را به درک عمیقی از جاوا اسکریپت و مباحث آن برساند. دوره رایگان آموزش جاوا اسکریپت سبزلرن، قدم محکمی برای ورود به یک دنیای جذاب است؛ دنیایی که میلیون‌ها توسعه دهنده در همه جهان دارد و مردم آن می‌توانند هرچیزی که بخواهند، با جادوی جاوا اسکریپت بسازند.

آموزش جاوا اسکریپت

نظرات
ثبت نظر جدید
خادم المهدی | کاربر
1402/12/24

مقاله بسیار خوبی بود ممنون

آموزش جاوا اسکریپت