چیزی تا پایان تخفیف نمونده
مشاهده تخفیفات
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

معرفی بهترین سایت آموزش پایتون | بررسی بهترین سایت‌ های آموزش پایتون

هیبو
1401/01/06
37
معرفی بهترین سایت آموزش پایتون | بررسی بهترین سایت‌ های آموزش پایتون

قدم اول برای شروع یادگیری زبان پایتون، انتخاب یک منبع دوره آموزشی مناسب است. برنامه‌نویسی در حال حاضر یکی از شغل‌های پردرآمد و محبوب در ایران به حساب می‌آید که به همین واسطه افراد زیادی به یادگیری شاخه‌های مختلف آن تمایل زیادی دارند؛ اما شما باید ابتدا با ساختار و مفاهیم اولیه یک زبان آشنا شوید و سپس تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید آن را به صورت حرفه‌ای فرا بگیرید یا خیر. به طور کلی پایتون زبان محبوب و چند کاره‌ای است که به واسطه ساختار آسان و مفاهیم ساده خود به راحتی می‌توانید آن را در یک بازه زمانی مشخص فرا بگیرید و سپس وارد بازار کار شوید. در این مطلب قصد داریم تا بهترین سایت آموزش پایتون را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از طریق محتوا‌های آموزشی موجود در آن‌ها، مفاهیم پایه زبان پایتون را یاد بگیرید.

بهترین سایت های آموزش پایتون

سبزلرن

به اولین گزینه از بهترین سایت‌های آموزش پایتون، باید به سبز لرن اشاره کنیم. آکادمی سبزلرن با بهره‌گیری از برنامه نویسان متخصص زبان پایتون، یک دوره جامع را آماده‌سازی کرده که هر فردی با استفاده از آن می‌تواند به صورت حرفه‌ای این زبان را فرا بگیرد و وارد بازار کار شود.

حجم بالای محتوا‌های آموزشی

این دوره شامل بیش از صد ساعت محتوای آموزشی ویدیویی است و مدرس تلاش کرده تا در سطح مبتدی تا پیشرفته این زبان را به صورت پروژه محور به دانشجویان آموزش دهد. در طی این دوره دانشجو با مفاهیم اولیه و ساختار کلی زبان پایتون آشنا می‌شود و سپس می‌تواند با کسب تجربه و مهارت‌های بیشتر در ادامه دوره و پرداختن به پروژه‌های مختلف، به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته باشد. به طور کلی مدرس در این دوره تلاش کرده تا تمام مباحث مورد نیاز برای یک فرد در حال یادگیری زبان پایتون را پوشش دهد و دانشجو را از مراجعه به هرگونه دوره دیگری بی‌نیاز کند.

دوره در حال آپدیت

این دوره در حال حاضر حدود ۵ هزار دانشجو دارد و همچنان در حال ضبط و آپدیت است. با توجه به این مورد، شما می‌توانید به مطالب آموزشی روز و مطابق با آپدیت‌های نرم‌افزار‌هایی از قبیل پایتون و کد ادیتور‌ها دسترسی داشته باشید.

هزینه دوره، رایگان!

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که قیمت دوره پایتون سبز لرن که گزینه اصلی بهترین سایت آموزش پایتون بوده، ۶ میلیون تومان می‌باشد؛ ولی خوشبختانه این دوره برای مدت زمان محدودی رایگان شده و شما می‌توانید بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای در آن شرکت کرده و فرایند یادگیری زبان پایتون را شروع کنید.

پشتیبانی رایگان

این دوره پشتیبانی رایگان نیز دارد و دانشجو می‌تواند در صورت وجود هرگونه سوال یا مواجهه با مشکلات فنی، به صورت آنلاین با پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را مطرح کند.

اگرچه آکادمی سبز لرن فقط در زمینه آموزش این زبان برنامه‌نویسی فعالیت نمی‌کند و دوره‌های آموزشی دیگر از زبان‌های مختلفی را نیز در خود جای داده است؛ ولی با توجه به حجم محتوا‌های آموزشی و جامع بودن این دوره، می‌توانیم وبسایت سبز لرن را به عنوان گزینه اصلی برای بهترین سایت آموزش پایتون در نظر بگیریم.

پایتونی ‌ها

همانطور که از نامش پیداست، این وب سایت به صورت تخصصی در حوزه آموزش زبان برنامه‌نویسی پایتون و زیر شاخه‌های آن فعالیت می‌کند. در این وب سایت محتوا‌های آموزشی بسیار زیادی به صورت رایگان وجود دارد و افراد علاقه‌مند به این زبان برنامه‌نویسی می‌توانند با استفاده از آن‌ها مشکلات خود را تا حد زیادی برطرف کرده و همچنین در مسیر تقویت مهارت‌ها و کسب تجربه بیشتر خود پیش بروند.

بهترین سایت آموزش پایتون پایتونی ها

محتواهای آموزشی متنی و ویدیویی

البته باید توجه داشته باشید که محتوا‌های آموزشی رایگان موجود در سایت پایتونی‌ها متنی است و بیشتر پکیج‌ها و دوره‌های آموزشی این سایت به صورت ویدیویی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند. همچنین باید توجه داشته باشید که برای شرکت در هر یک از دوره‌های این سایت باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید.

 

آموزش های تفکیک شده

محتوا‌های آموزشی موجود در این وب سایت به صورت تفکیک شده در اختیار افراد علاقه‌مند قرار گرفتند و به همین واسطه شما می‌توانید با توجه به مشکل یا ضعف خود و یا تمایل به یادگیری یک حوزه یا زیرشاخه مشخص این زبان، از محتوای آموزشی مورد نظر نهایت استفاده را ببرید. همچنین باید بدانید که تمام محتوا‌های متنی موجود در وب سایت پایتونی‌ها آموزش نیستند و ممکن است در برخی از آن‌ها به رفع ارور‌ها و باگ‌های رایج پروژه‌های مختلف پرداخته شود. با استفاده از این وبسایت می‌توانید با توجه به سطح نیاز و علاقه خود، هر یک از فریم ورک‌هایی مانند جنگو یا حوزه‌های مختلفی از قبیل استخراج داده، هوش مصنوعی و… را به صورت تخصصی یاد بگیرید. در نتیجه به عنوان گزینه­‌ای دیگر برای بهترین سایت آموزش پایتون، می­توانیم این وبسایت را نیز به حساب بیاوریم.

تست نفوذ با کالی لینوکس – PWK [سناریو محور]

فرادرس

احتمالاً شما هم با وب سایت فرادرس آشنا هستید. فرادرس یک سایت جامع آموزشی در اکثر حوزه‌ها است و به واسطه آن می‌توان هر نوع مهارتی را فرا گرفت. این وبسایت محتوا‌های آموزشی زیادی در خصوص انواع زبان‌های برنامه‌نویسی مخصوصا پایتون را در خود جای داده است و افراد علاقه‌مند به یادگیری این زبان می‌توانند از دوره‌های آموزشی رایگان و پولی موجود در وب سایت استفاده کنند.

بهترین سایت آموزش پایتون فرادرس

وجود دوره های مختلف

اگرچه اکثر دوره‌های موجود در این وب سایت دانشجویان زیادی را به خود اختصاص داده‌اند؛ ولی با این وجود نمی‌توان گفت که دوره‌های آموزش پایتون فرادرس بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آیند. چرا که هر یک از بخش‌های مقدماتی، پیشرفته، پروژه محور و فریم ورک‌های مختلف به صورت تفکیک شده توسط استاد‌های مختلف آموزش داده شدند. در نتیجه ممکن است شما به بیان یک استاد خاص عادت کرده باشید و برای یادگیری سطح پیشرفته‌تر یا بخش دیگری از زبان پایتون مجبور باشید ادامه فرآیند آموزش خود را با استاد دیگری بگذرانید.

دوره های رایگان و پولی

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، محتوا‌های آموزشی متنی یا گاهاً ویدیویی زیادی در این وبسایت منتشر شده‌اند و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه از آن‌ها استفاده کنید؛ ولی باید توجه داشته باشید که شرکت در دوره‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزش پایتون مستلزم پرداخت هزینه مشخصی است. به طور کلی فرادرس جزو گزینه‌های مطرح برای بهترین سایت آموزش پایتون قرار نمی‌گیرد، ولی می‌توان آن را به عنوان یکی از وب سایت ‌های مطرح ارائه ‌دهنده دوره‌های آموزشی پایتون به حساب بیاوریم.

در راستای این موضوع، پیشنهاد میکنیم مقاله معرفی بهترین دوره پایتون را نیز مطالعه فرمایید.

کد یاد

یکی دیگر از بهترین سایت ‌های آموزش پایتون، کد یاد است که امروزه با استقبال خوبی از سوی افراد علاقه‌مند به حوزه برنامه‌نویسی روبرو شده. در حال حاضر وب سایت کد یاد یک دوره آموزش پایتون جامع و رایگان را در اختیار دانشجویان قرار داده است و شما با استفاده از آن می‌توانید با مفاهیم اولیه و کلی این زبان برنامه‌نویسی آشنا شوید.

بهترین سایت آموزش پایتون کدیاد

آموزش های پولی و رایگان

اگرچه حجم محتوا‌های آموزشی موجود در این دوره نسبت به دوره آکادمی سبز لرن کمتر است؛ ولی به طور کلی این میزان محتوای آموزشی برای شروع یادگیری زبان پایتون مناسب است. البته باید توجه داشته باشید که دوره آموزشی فریم ورک جنگو که محبوب‌ترین فرم ورک زبان پایتون به حساب می‌آید، رایگان نیست و برای شرکت در آن باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید.

دریافت بازخوردهای مثبت

این سایت آموزشی دانشجویان نسبتاً زیادی دارد و با توجه به بازخورد‌های موجود در کامنت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، می‌توانیم بگوییم که این دوره، جزو دوره‌های آموزشی ایده آل و استاندارد به حساب می‌آید. در وب سایت کد یاد دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی زبان‌های دیگر نیز وجود دارد؛ ولی تا به امروز بهترین دوره منتشر شده در این سایت، پایتون است.

با توجه به موارد ذکر شده می‌توانیم وب سایت کد یاد را نیز جزو گزینه‌هایی برای بهترین سایت آموزش پایتون در نظر بگیریم.

مکتب خونه

به عنوان آخرین گزینه موجود در بین بهترین سایت‌ های آموزش پایتون، می‌توانیم به سایت مکتب خونه اشاره کنیم. اگرچه این سایت نیز محتوا‌های آموزشی زیادی را در حوزه‌های مختلف در خود جای داده است؛ اما دوره مبتدی تا پیشرفته پایتون مکتب خونه، نسبتاً جامع است و تا حد زیادی می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های دانشجویان برای شروع یادگیری زبان پایتون باشد.

بهترین سایت آموزش پایتون مکتب خونه

دوره غیر رایگان

این دوره رایگان نیست و برای شرکت در آن باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید. نکته مهمی که در خصوص دوره آموزش پایتون مکتب خونه باید به آن اشاره کنیم نوع محتوای آموزشی و شیوه تدریس است. به طور کلی شیوه آموزش زبان پایتون در این دوره به صورت پروژه محور بوده و بخش عمده محتوا‌های موجود در این دوره به انجام پروژه‌های کوچک و بزرگ مختلف اختصاص داده شده است. به طور متوسط هر یک از سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته پایتون مکتب خونه دارای ۲ الی ۴ ساعت محتوای آموزشی تئوری و ۸ تا ۱۲ ساعت محتوای آموزشی عملی و پروژه محور هستند.

بهترین سایت آموزش پایتون کدام است؟  

در این مطلب تلاش کردیم تا پنج تا از بهترین سایت ‌های آموزش پایتون را به شما عزیزان معرفی کنیم و نقاط ضعف و قوت هر یک از آن‌ها را به اختصار مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به موارد ذکر شده می‌توانیم بگوییم که بهترین سایت آموزش پایتون در درجه اول سبزلرن و در درجه دوم پایتونی‌ها و کد یاد است.

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم، دوره آموزشی پایتون سبز لرن جامع بوده و می‌تواند به طور کامل و در سطوح مختلف پاسخگوی نیاز‌های آموزشی دانشجویان باشد که بدون پیش نیاز و از صفر شروع به یادگیری این زبان کرده‌اند. همچنین در حال حاضر این دوره که قیمت بالایی نیز دارد، به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار گرفته است و می‌توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای از آن نهایت استفاده را ببرید. این دوره آموزشی همچنان در حال آپدیت شدن است و به صورت هفتگی و ماهانه ویدیو‌های جدیدی در آن بارگذاری می‌شود. در نتیجه فرایند آموزش شما پس از مدت کوتاهی به پایان نمی‌رسد و می‌توانید به صورت دائمی به محتوا‌های جدید و مطالب بیشتری دسترسی داشته باشید.

در صورت تمایل همین حالا می‌توانید در دوره جامع متخصص پایتون آکادمی سبز لرن شرکت کرده و به صورت اصولی و تخصصی این زبان قدرتمند و چند کاره را یاد بگیرید.

نظرات

ثبت نظر جدید

نظری برای این مقاله ثبت نشده است

آموزش پایتون