۱ تا ۴ خرداد یک پیشنهاد شگفت انگیز داریم! مشاهده
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

فریمورک های پایتون + معرفی کاربردها

زهرا سپنج پور
1402/09/04
217
فریمورک های پایتون + معرفی کاربردها

فریمورک های پایتون مثل فریمورک های سایر زبان های برنامه نویسی معرفی شدن تا توسعه دهنده های این زبان در هر زمینه ای که هستن بتونن با یک چهارچوب و ساختار خاص کار کدنویسی و توسعه پروژه خودشون رو انجام بدن. این کار باعث میشه این محیط کاملا برای اون حوزه (مثلا توسعه وب) شخصی سازی شده باشه و هر ابزاری که در دسترس هست قابل استفاده و مفید واقع بشه، نه اینکه کتابخانه ها و ماژول های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در فریمورک توسعه وب و برعکس وجود داشته باشن و باعث پیچیدگی و شلوغی محیط کار برنامه نویس بشه.

از طرفی تخصصی بودن محیط توسعه هر دسته از پروژه ها، باعث تمرکز بیشتر توسعه دهنده های فریمورک برای ارتقای اون میشه و به این ترتیب روند رشد و پیشرفت اون تکنولوژی سریع تر و دقیق تر پیش خواهد رفت.

طبیعتا بعد از تسلط به زبان پایتون خام، برای ورود به بازار کار و انجام پروژه های واقعی و بزرگ، نیاز دارید که یکی از فریمورک های پایتون که مرتبط به اون زمینه هست رو شناسایی کرده و یاد بگیرید تا بتونید با استفاده از اون، پروژه مدنظرتون رو توسعه بدید. به همین خاطر در ادامه لیستی از این فریمورک ها که سعی کردیم از حوزه های مختلف باشن رو بهتون معرفی کردیم تا دید بهتری از اکوسیستم پایتون پیدا کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

1 – جنگو (Django)

فریمورک های پایتون

جنگو یکی از معروفترین و مهمترین فریمورک های پایتون هست که برای طراحی و توسعه وبسایت های پیچیده و کامل استفاده میشه که تمرکز زیادی روی سرعت و کارایی داره و در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین فریمورک ها در حوزه وب تبدیل شده. برای همین سعی می کنیم اطلاعات بیشتری نسبت به بقیه لیست فریمورک های پایتون در اختیار شما بذاریم.

جالبه بدونید فلسفه Django DRY  ( (Don’t Repeat Yourselfبه معنی “خودتو تکرار نکن” به عنوان یک ارزش بنیادی و الهام بخش توسط توسعه دهنده های جنگو به جامعه پایتون معرفی شده و علامت این هست که قراره با جنگو کدهای کمتر و سرعت بیشتری رو تجربه کنید.

  • تعامل با دیتابیس

یکی از مزیت های اون، امکانات فراوان متنوعی هست که به وسیله  ORM (Object-Relational Mapping)برای مدیریت بهتر دیتابیس داره و به شما کمک میکنه به صورت شیءگرا و سطح بالا با دیتابیس تعامل کنید و راحتتر مدل های داده و روابط بین اونهارو تعریف و کنترل کنید.

  • امنیت

از اونجایی که این فریمورک برای توسعه پروژه های پیچیده و بزرگ هست، به خوبی روی امنیت هم تمرکز داره و امکانات فوق العاده ای برای حفظ امنیت برنامه ها در برابر انواع حملات مثل XSS و CSRF در اختیار شما قرار میده. برای همین هست که شرکت های بزرگی مثل گوگل، ناسا و متا (اینستاگرام) هم با اعتماد کامل از این فریمورک پایتونی جذاب برای توسعه برنامه های خودشون استفاده کردن.

  • تکنولوژی چندلایه

فریمورکDjango  از معماری چندلایهMVT   (Model-View-Template)استفاده میکنه که مشابه MVC عمل میکنه و امکان مدیریت جداگانه مدل ها، قالب ها و ویوها رو خواهد داد تا در نهایت روند توسعه با سرعت بالایی دنبال بشه. یکی از مزایای دیگه  Django، داشتن جامعه ای بزرگ و فعال از توسعه دهنده ها در سراسر دنیاست که به شما کمک می کنه به راحتی جواب سوالات خودتون رو از باتجربه های پایتون بگیرید.

  • دستیار تمام عیار

از جمله چند ویژگی مهم جنگو که جزو قوی ترین فریمورک های پایتون هم هست، میتونیم به بهره مندی از سیستم مدیریت کاربران و احراز هویت قوی، سیستم مدیریت URL ، فرم های خودکار و پشتیبانی از ورودی های مختلف مثل JSON و …. هم اشاره کنیم که نشون میده با یک فریمورک همه فن حریف و تمام عیار در زمینه طراحی و توسعه برنامه های تحت وب سروکار دارید.

کلام آخر درمورد جنگو اینه که اگر پروژه متوسط و بزرگ دارید انتخاب عالی هست اما اگه پروژه در مقیاس کوچکتری هست یا قرار نیست توسعه زیادی پیدا کنه، بهتره از فریمورک های سبک تر بعدی پایتون که مخصوص این کار هستن استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با این فریمورک قدرتمند و سرفصل های آموزشی اون میتونید به صفحه اختصاصی جنگو در سبزلرن سر بزنید.

2 – فلسک (Flask)

فریمورک های پایتون

Flask یک فریمورک توسعه وب سبک و انعطاف پذیر هست که برای ساخت برنامه های وب از سطح پایین تا سطح پیشرفته حرف برای گفتن داره. این فریمورک در مقایسه با جنگو جوان تر بوده و گستردگی جامعه اون کمتر هست اما به این معنی نیست که ضعف یا نقصی داشته باشه. کل حرف اینه که مشخصات پروژه شما چیه و با کدوم استراتژی برای توسعه پروژه ها راحت هستید؟ مثلا اینکه با ماژول های آماده جنگو کارو پیش ببرید یا با قابلیت شخصی سازی دقیق و جزئیات کامل فلسک از پایتون کار بکشید؟!

یکی از ویژگی های بارز Flask که دلیل اصلی محبوبیت اون دربین فریمورک های پایتون هم هست، انعطاف پذیری به معنای واقعیه. این فریمورک به شما کمک میکنه در زمان کوتاهی یه پایه و بیس از برنامه بسازید و بعد از اون با استفاده از کتابخانه ها و افزونه های بی نهایتی که فلسک در اختیارتون میذاره، تمام جزئیات پروژه رو بر اساس نیاز و دقیقا به شکلی که دوست دارید پیاده سازی کنید و این قابلیت برای درصد قابل توجهی از توسعه دهنده کاملا جذاب و وسوسه کننده هست.

فریمورک Flask از Jinja2 که یه موتور قوی برای ایجاد صفحات وب پویا هست برای مدیریت قالب های وب استفاده میکنه که علاوه بر بهره‌مندی از امکانات کافی، ارتباط بی نقصی با کدهای پایتون یا همون برنامه های پایتونی ایجاد میکنه. علاوه بر این هزینه تمام شده پروژه هایی که با فلسک ساخته میشن به خاطر ویژگی های خاصی که داره پایین تر از جنگو هست و به همین دلیل گزینه ایده آلی برای سایت های شخصی، شرکتی، فروشگاهی و کار فریلنسری محسوب میشه.

خلاصه اینکه اگر قصد دارید با یک فریمورک یا بهتره بگیم میکروفریمورک پایتونی کار کنید که کاملا شخصی سازی شده و به کمک افزونه و کتابخانه برنامه وب بسازید، چشم پوشی از فلسک کار آسونی برای شما نخواهد بود.

  3 – FastAPI

فریمورک های پایتون

FastAPI (فست ای‌پی‌آی) یک فریمورک حرفه ای برای ساخت  APIهست که به شدت سریع و کارامد عمل میکنه. این سرعت و عملکرد رو به دلیل استفاده از کتابخانه های قدرتمندی مثل Pydantic برای تعامل و اعتبارسنجی داده ها و قابلیت هایی مثل async/await برای اجرای عملیات ناهمزمان فراهم میکنه و باعث شده یکی از بهترین فریمورک های پایتون در زمینه وب سرویس و API باشه!

FastAPI  با استفاده از داکیومنتیشن خودکار که به وسیله بهره گیری از OpenAPI و Swagger اتفاق میفته به توسعه دهنده ها کمک میکنه خیلی راحت مستندات API رو تولید و مدیریت کنن.

4 – Twisted

Python frameworks

تویستد (Twisted) یکی از قوی ترین فریمورک های پایتون برای توسعه نرم افزارهای تحت شبکه در پایتونه. این فریمورک به صورت ویژه برای این موضوع طراحی شده و میتونه در ساخت برنامه ها و سرویس های تحت شبکه پیچیده جزو اولین انتخاب شما باشه.

یکی از ویژگی های مهم Twisted اینه که از الگوی برنامه نویسی رویدادگرا (Event-driven) استفاده می کنه که به برنامه نویس این امکان رو میده عملیات مختلف شبکه ای رو به صورت همزمان و بدون انتظار انجام بده. این الگو باعث میشه که برنامه ها به طور سریع و دقیقی به داده ها و رویدادهای ورودی پاسخ بدن.

همچنین Twisted دارای ابزارها و کامپوننت های زیادی برای ایجاد سرورهای شبکه ای، پروتکل های مختلف مانند HTTP، TCP و UDP، اتصالات SSL/TLS و … هست. ماموریت این ابزارها اینه که امکان برقراری ارتباط با دیگر برنامه ها و سرویس های شبکه ای رو فراهم می کنن.

به علت پیچیدگی و جزئیات بالایی که Twisted داره، یادگیری و استفاده از این فریمورک ممکنه برای برنامه نویسان مبتدی کمی چالش برانگیز باشه. در واقع Twisted برای برنامه هایی که نیاز به پردازش های موازی یا همزمان دارن مناسبه ولی برای پروژه های ساده میتونید گزینه های بهتری برای انتخاب داشته باشید.

5 – DASH

Python frameworks

دش (Dash) یک فریمورک توسعه وب اپلیکیشن های تعاملی با استفاده از پایتونه که بر اساس کتابخانه های محبوبی مثل Flask،Plotly و React ساخته شده. این فریمورک امکان ساخت وب اپلیکیشن های داده ای با قابلیت تعامل بالا رو به شما میده و در این زمینه تبحر و انعطاف پذیری لازم رو هم داره چون نتیجه ترکیب دو غول برنامه نویسی یعنی پایتون (Flask) و جاوا اسکریپت (React) محسوب میشه.

فریمورک دش به عنوان یکی از جذاب ترین فریمورک های پایتون به شما این امکان رو میده که برای طراحی وب اپلیکیشن ها از قابلیت های پیچیده ای مثل نمودارهای تعاملی و داده های دینامیک هم استفاده کنید. علاوه بر این با استفاده از کامپوننت های مختلف، وب اپلیکیشن های چند صفحه ای یا تک صفحه ای (SPA) بسازید.

از نقاط قوت Dash اینه که کد نویسیش خیلی ساده و قابل فهمه اما برای پروژه های بزرگ و پیچیده، حداقل تا زمانی که این مقاله نوشته شد نمیتونه 100 درصد نیاز شمارو پاسخ بده و گاهی با محدودیت مواجه بشید. (در 80 درصد پروژه ها میتونه انتظارات رو به راحتی برآورده کنه)

6 – باتل (Bottle)

Python frameworks

فریمورک Bottle یکی از مجموعه فریمورک های پایتون هست که ساده و سبک بوده و برای ساخت وب سایت های کوچک و APIهای ساده تر از اون استفاده میشه. برای همین معمولا در پروژه هایی که نیاز به یک فریمورک سبک و سریع برای ایجاد وب سایت ها یا  APIساده دارن کاربرد داره. نکته جالب در مورد این فریمورک ماهیت آموزشی اون هست که به خاطر آسون بودن یادگیری، برای مبتدی ها گزینه فوق العاده ای محسوب میشه تا مسیر پایتونی شدن رو شروع کرده و با فضای فریمورک های پایتون آشنا بشن.

باتل (Bottle) به خاطر کدنویسی ساده و محیط آسون تری که داره، به برنامه نویس کمک میکنه که وب سایت های کوچک و API های ساده رو در کوتاه ترین زمان ممکن پیاده سازی کنه و اصطلاحا دستش گرم بشه. پس اگه اول راه پایتون هستید میتونید با این فریمورک جمع و جور سرگرم بشید و از قدرت پایتون در مقیاس کوچیک لذت ببرید.

7 – PyTorch

PyTorch framework

پایتورچ یکی از قدرتمندترین فریمورک های یادگیری عمیق (Deep Learning) در زبان برنامه نویسی پایتونه. این فریمورک برای ساخت و آموزش مدل های شبکه های عصبی به کار میره و معمولا برای تحقیقات علمی و توسعه برنامه های هوش مصنوعی کاربرد داره.

پایتورچ از نظر ساختاری و قابلیت استفاده به برنامه نویسان کمک میکنه مدل های یادگیری عمیق موردنظرشون رو بسازن و اصطلاحا به ماشین ها آموزش بدن. این فریمورک توانایی بالایی برای اجرای محاسبات ماتریسی و پردازش موازی داره که همین موضوع در تسریع فرآیند آموزش مدل های پیچیده موثر واقع میشه.

از جمله کاربردهای تخصصی پایتورچ میتونیم به پردازش تصویر، تشخیص صدا، پردازش زبان طبیعی، پیش بینی داده ها، ترجمه ماشینی و خیلی از بخش هایی که زیرمجموعه هوش مصنوعی هستن میتونیم اشاره کنیم. برنامه نویسان و محققان این حوزه ها، از این فریمورک به همراه کتابخانه هایی مثل TensorFlow به عنوان یک ابزار قدرتمند برای آزمایش، پژوهش و پیاده سازی مدل های یادگیری عمیق استفاده می کنن.

8 – PySpark

PySpark framework

PySpark یکی دیگه از فریمورک های پایتون هست که کارش انجام محاسبات توزیع شده هست و بر پایه Apache Spark ایجاد شده. این فریمورک برای پردازش و تحلیل داده های بزرگ با سرعت بالا امکانات لازم رو فراهم میکنه.

با استفاده از فریمورک پای اسپارک، توسعه دهنده ها می تونن از قدرت محاسباتی یک سیستم توزیع شده استفاده کنن و داده های بزرگ رو پردازش کنن. این فریمورک از RDDs Resilient Distributed Datasets)) و DataFrames برای انجام عملیات پیچیده فیلترینگ، ترکیب، و تحلیل داده بهره میبره!

کاربردهای تخصصی پای اسپارک در حوزه های مختلفی مثل تحلیل داده، پردازش داده های اینترنت اشیاء (IoT)، معماری بیگ دیتا و حوزه های مرتبط با داده های بزرگ مورد استفاده قرار می گیره. خلاصه اینکه این فریمورک به برنامه نویسان کمک میکنه که با داده های بزرگ و پیچیده کار کنن و تحلیل های پیشرفته ای روی این داده ها انجام بدن.

9 – Tornado

Python frameworks

تورنادو یا Tornado اسم گزینه بعدی لیست فریمورک های پایتون هست که برای ساخت برنامه های تحت وب از الگوی Non-blocking I/O (ورودی و خروجی غیرمسدود) استفاده میکنه. این فریمورک برای ساخت وب اپلیکیشن های تعاملی با قابلیت پاسخگویی سریع به درخواست های کاربر به کار میره.

یکی از ویژگی های مهم تورنادو، قابلیت ایجاد برنامه هایی هست که میتونن با تعداد کاربران زیادی به صورت  همزمان و بدون مشکل تعامل کنن و درخواست های زیادی که از سمت اونها میاد رو بدون نیاز به مسدود کردن سرور پردازش کنن.

با این توضیحات، میشه گفت ویژگی های این فریمورک میتونه برای تولید برنامه های چت آنلاین، پلتفرم های بازی آنلاین، یا سیستم های کاربر محوز که نیاز به پاسخگویی سریع به درخواست ها دارن استفاده بشه.

10 – PyGame

فریمورک های پایتون

PyGame یا پای گیم یک فریمورک اختصاصی برای توسعه بازی با پایتون هست. در واقع این فریمورک ابزارها و قابلیت هایی رو ارائه میده که بشه انواع بازی های ویدیویی رو با اون طراحی کرده و توسعه داد.

ایجاد و مدیریت گرافیک های ساده یا پیچیده، صداها، انیمیشن ها و کنترل کاربری از جمله قابلیت های این فریمورک هست که برای مدیریت واکنش به ورودی های کاربر، شبیه سازی فیزیکی و ایجاد صحنه های بازی است ضروری محسوب میشن.

خلاصه اینکه PyGame یکی از حرفه ای ترین فریمورک های پایتون هست و برای طراحی و توسعه انواع بازی ها از ساده و آموزشی گرفته تا بازی های پیچیده و حرفه ای، روی کمک اون حساب کنید.

11 – Scrapy

فریمورک های پایتون

اسکرپی یک گزینه منحصربه فرد در لیست فریمورک های پایتون هست که در سال 2008 معرفی شد و کاربرد بسیار جالبی هم داره. این فریمورک متن باز و قدرتمند بوده و برای استخراج داده (وب گردی) از صفحات وب و وب سایت ها به کار میره. با اینکه این فریمورک بر پایه زبان برنامه نویسی پایتون هست اما برای جمع آوری داده های مورد نیاز میتونه از وبسایت های مختلف اینکارو انجام بده و طبق الگوها و شرایط تعریف شده توسط توسعه دهنده، اون داده هارو تحویل بده.

فریمورک اسکرپی با داشتن قابلیت هایی مثل تشخیص الگوی داده، پیمایش صفحات وب و ذخیره سازی داده ها در فرمت های مختلف، توسعه دهنده ها میتونن قوانین موردنظرشون رو برای جستجو و استخراج داده ها از وب سایت ها مشخص کنن.

این فریمورک معمولا برای جمع آوری اطلاعات جهت تحلیل داده، مطالعات بازاریابی، اطلاعات تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین ساخت دیتابیس های وب و دانشگاهی استفاده میشه و ابزار قدرتمندی در این زمینه به حساب میاد!

12 – Airflow

Python frameworks

Airflow یک سیستم مدیریت جریان کار (Workflow Management System) مبتنی بر پایتون هست که برای برنامه ریزی، اجرا و مانیتورینگ وظایف مختلف در طول زمان استفاده میشه. این فریمورک توسط بنیاد Apache توسعه داده شده و به برنامه نویسان کمک میکنه تا جریان های کاری پیچیده رو مدیریت کنن

با استفاده از Airflow، زمان بندی فرآیندها و وظایف انجام شده و به صورت اتوماتیک اجرا خواهند شد. این فریمورک یک مفهوم قدرتمند به نام DAGs (Directed Acyclic Graphs) داره که به برنامه نویسان اجازه میده که گره های مختلف کاری رو به همدیگه مرتبط کرده و ترتیب اجرا رو تعیین کنن.

یکی از ویژگی های برجسته Airflow، امکان مانیتورینگ و نظارت بر فرآیندهاست. این فریمورک به صورت گرافیکی و با استفاده از رابط کاربری وب، اطلاعات اجرایی و وضعیت فعلی وظایف رو نشون میده که بسیار کاربردی هست.

Airflow از جمله فریمورک های پایتون هست که در توسعه و مدیریت سیستم های پردازش داده، اتوماسیون وظایف روتین و تکراری، برنامه ریزی فرآیندهای کسب و کار (BPMS) و همچنین اجرای وظایف زمان بندی شده در محیط های مختلف از جمله محیط های ابری، به کار میره و کاملا هم قدرتمند و شناخته شده هست.

13 – Falcon

Falcon framework

فریمورک Falcon یک فریمورک سبک و سریع برای توسعه وب سرویس های RESTful در پایتون محسوب میشه. طراحی Falcon با هدف تولید وب سرویس هایی با عملکرد بالا و استفاده کم از منابع سیستمی هست که در این زمینه هم موفق بوده.

یکی از ویژگی های مهم Falcon، سادگی و کارایی در پردازش درخواست ها و پاسخ های HTTP هست. همچنین این فریمورک از مدل های معماری متمرکز بر منابع (Resource-centric) استفاده میکنه که به برنامه نویسان اجازه میده تا به راحتی وب سرویس های RESTful با قابلیت های مختلف مثل تطبیق با منابع مختلف، امنیت و مدیریت خطاها بسازن.

از جمله کاربردهای این فریمورک میتونیم به ارائه وب سرویس های ساده یا پیچیده در بخش های مختلف از زیرساخت های ابری، ارتباط بین سرویس های مختلف و ایجاد بخش های API در برنامه های موبایل و وب اشاره کنیم.

14 – Sanic

Sanic framework

سانیک (Sanic) یکی دیگه از فریمورک های پایتون هست که در زمینه ساخت وب سرویس های آسنکرون کاملا سریع و قابل اعتماد عمل میکنه.

این فریمورک بر پایه کتابخانه ASGI (Asynchronous Server Gateway Interface) ساخته شده که کمک میکنه کارها به صورت همزمان و غیرهمگام انجام بشن. یکی از ویژگی های بارز سانیک، سرعت بالا و عملکرد فوق العاده اون در پاسخ به درخواست هاست. در واقع این فریمورک با استفاده از روش آسنکرون و غیربلاکینگ خودش، قادر هست که به صورت همزمان به چندین درخواست ورودی پاسخ بده.

فریمورک Sanic  از الگوهای طراحی مبتنی بر کلاس ها استفاده میکنه که کار با اون رو برای برنامه نویسان ساده تر کرده و ابزارهای مفیدی داره که برای مدیریت وب سرویس ها، مانیتورینگ و مسائل مربوط به امنیت استفاده میشن.

15 – Zope

Python frameworks

Zope یکی از باسابقه ترین فریمورک های پایتون هست که ابزارها و امکانات مختلفی رو برای ساخت وب سایت های پویا و برنامه های تحت وب ارائه میده. این فریمورک از ساختار MVC ( (Model-View-Controller استفاده میکنه و برای توسعه و مدیریت وب سایت های پیچیده طراحی و معرفی شد.

یکی از ویژگی های برجسته Zope، قابلیت مدیریت محتوا و سیستم های اطلاعاتی هست که به برنامه نویس اجازه میده تا وب اپلیکیشن هایی با امکانات پیچیده و چندگانه پیاده سازی کنه.

از این فریمورک به خاطر قابلیت های امنیتی و مدیریتی قوی که داره برای ایجاد سیستم های مدیریت محتوا، پورتال های شخصی، برنامه های کاربردی تجاری و سیستم های اطلاعاتی استفاده میشه.

16 – ROS

فریمورک های پایتون

ROS یا Robot Operating System یک پلتفرم و فریمورک متن باز برای رباتیک هست که بر پایه پایتون و ساختارهای دیگه توسعه داده شده. این فریمورک به دلیل اوپن سورس بودن، ابزارها و کتابخانه های متعددی برای توسعه و کنترل ربات ها و همینطور دستگاه های هوشمند فراهم میکنه.

یکی از ویژگی های برجسته ROS، ساختار معماری توزیع شده و قابلیت اجرای عملیات متعدد به صورت همزمان بر روی ربات هاست. این سیستم باعث میشه تا ماژول های مختلفی که وظایف متفاوتی بر عهده دارن، با همدیگه ارتباط برقرار کرده و کنترل و مدیریت ربات هارو راحت تر کنن.

همونطور که اشاره شد، این فریمورک ابزارهای متنوعی برای ساخت و شبیه سازی ربات ها، مدیریت حرکت و مکانیزم های چندگانه و همچنین پردازش داده های سنسورها و دستگاه های مختلف در اختیار توسعه دهندگان قرار میده، به همین دلیل در تحقیقات علمی، توسعه ربات های خانگی و صنعتی، آموزش و آزمایشات آکادمیک و همچنین کاربردهای پیشرفته تری مثل پزشکی و بعضی خدمات هوشمند استفاده فراوانی داره…

17 – Unittest

unittest framework

Unittest یکی دیگه از انبوه فریمورک های پایتون هست و همونطور که از اسمش پیداست برای تست کدهای پایتونی به کار میره. این فریمورک قابلیت های مختلفی برای تست کردن توابع، مدل ها و بخش های مختلف کد ارائه میکنه.

یکی از مزیت های ویژه Unittest، امکان ساده سازی فرآیند تست و اجرای اون هست. این فریمورک قابلیت هایی مثل تست های مستقل، تست های چندگانه و مدیریت خطا رو هم در اختیار شما قرار میده. جالب تر اینکه میتونید محیط های تست مجزا برای تست واحدهای مختلف هم داشته باشید!

Unittest برای توسعه دهنده هایی که به دنبال روشی استاندارد برای ایجاد تست های واحد در پروژه های پایتونی هستن یک دستیار فوق حرفه ای محسوب میشه چون از جزئیات مختلفی برای انجام تست ها و گزارش های دقیق پشتیبانی میکنه.

کاربردهای Unittest شامل تست کردن توابع و متدها، تست کردن مدل ها و کتابخانه ها در پروژه های پایتونی هم میشه و به کمک اون میتونید اطمینان حاصل کنید کد شما به درستی عمل میکنه و تغییرات انجام شده دردسر جدیدی به همراه نخواهند داشت!

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم 17 مورد از مهمترین فریمورک های پایتون رو به شما معرفی کنیم که نماینده های حوزه تخصصی خودشون بودن. قطعا معرفی کامل 17 فریمورک با اون همه پیچیدگی از حوصله مطالعه شما خارج هست برای همین سعی کردیم تا حد امکان به صورت خلاصه و با کلیدواژه های آگاه کننده، سرنخ هرکدوم رو به شما بدیم تا مسیرتون برای تحقیقات بیشتر واضح تر باشه

سبزلرن به عنوان یک مرجع آموزشی باسابقه و متخصص در زمینه برنامه نویسی، برای علاقه مندان به پایتون خبرهای فوق العاده مثل رایگان شدن دوره آموزش صفر تا صد پایتون رو داره که بهترین و ناب ترین فرصت برای ورود به دنیای این مار دوست داشتنی هست و اگر تا الان شروع نکردید یا فکر می کنید به اندازه کافی مسلط نیستید، پیشنهاد میکنیم مثل هزاران دانشجوی قبلی تصمیم قاطعی بگیرید و اصلا این دوره رایگان رو از دست ندید تا تفاوت و تمایز سبک آموزش سبزلرن رو خیلی خوب متوجه بشید .

از اینکه تا انتهای این مقاله با دقت و حوصله همراه ما بودید متشکریم.

اموزش پایتون

نظرات
ثبت نظر جدید

نظری برای این مقاله ثبت نشده است

آموزش پایتون