مدت زمان یادگیری پایتون چقدر است ؟

زهرا سپنج پور
1402/08/22
269
مدت زمان یادگیری پایتون چقدر است ؟

احتمالا قبل از اینکه آموزش Python را شروع کنید. به دنبال کسب اطلاعات دقیق در مورد مدت زمان یادگیری پایتون هستید، پس احتمالا آشنایی اولیه با این غول زبان های برنامه نویسی دارید. بنابراین سعی می‌کنیم خیلی شمارو درگیر شاخ و برگ و حاشیه نکنیم و یه راست بریم سراغ اصل مطلب که مدت زمان یادگیری پایتون چقدر هست و چه عواملی در کاهش یا افزایش اون موثر هستن؟

اگه دوست دارید یک بار برای همیشه به صورت جامع جواب این سوال رو از سبزلرن بگیرید، کارهای دیگه رو بذارید کنار و با تمرکز کامل با این متن همراه باشید تا بتونید بهترین قضاوت و تصمیم رو برای آینده خودتون بگیرید.

آماده اید؟

پس بریم به خلاصه از مواردی که قصد داریم در ادامه با شما به اشتراک بذاریم نگاهی بندازیم که بعد تک تک اونهارو موشکافانه بررسی میکنیم تا هیچ نکته ای از قلم نیفته.

  1. به چی میگیم یادگیری؟!
  2. تاثیر پیش‌زمینه تحصیلی در یادگیری پایتون
  3. تاثیر تجربیات قبلی در برنامه نویسی
  4. تاثیر کیفیت و سبک منابع آموزشی
  5. تاثیر ویژگی های فکری و شخصیتی فرد (نظم، تعهد، علاقه)
  6. شرایط زندگی و زمان آزاد برای مطالعه و تمرین
  7. مهارت حل مسئله و آشنایی با الگوریتم ها
  8. استفاده از ابزارهای مدرن کمکی
  9. تعامل با دوستان و اساتید متخصص
  10. داشتن هدف و مسیر شفاف شغلی و مالی

می بینید که این مقاله قراره به اندازه یک جلسه مشاوره با متخصص برنامه نویسی جواب سوالات و دغدغه های شمارو در مورد مدت زمان یادگیری پایتون بده. پس در ادامه با سبزلرن همراه باشید و هرجا حس کردید سوال یا نکته ای دارید که در لیست نبوده حتما در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان فنی بهتون پاسخ بدن.

به چی میگیم یادگیری؟

مدت زمان یادگیری پایتون

تا حالا به این فکر کردید که تعریف یادگیری از نظر شما دقیقا چیه؟

اینکه با کدها و ساختار پایتون آشنا بشید رو یادگیری میدونید؟ یا نوشتن یک پروژه پایتونی کوچیک و متوسط بعد از دوره؟ یا شاید هم پیدا کردن صلاحیت برای استخدام در شرکت های بزرگ؟

می بینید که تعریف ما از یادگیری میتونه باهم متفاوت باشه بنابراین تعیین زمان دقیق برای این حالت های متفاوت قطعا باهم یکی نیست. پس خیلی مهمه همین اول خیلی واضح بدونید منظورتون از یادگیری پایتون چیه تا بتونید مدت زمان یادگیری پایتون رو هم متناسب با اون و دقیق حساب کنید.

اموزش پایتون

برای اینکه به یه تعریف مشترک از یادگیری برسیم و مقاله رو بر اساس همین تعریف ادامه بدیم، لازمه که یه تعریف سبزلرنی از یادگیری هم داشته باشید.

“یادگیری پایتون یعنی آشنایی و تسلط به تمام مفاهیم پایه و پیشرفته، سینتکس و ساختار کدنویسی، کار با توابع، توانایی کدنویسی و توسعه پروژه عملی با پایتون و آشنایی به اکوسیستم پایتون مثل محیط توسعه، کتابخانه ها و فریم ورک ها حتی در حد اسم و کاربرد ”

به این میگن یه یادگیری تمام عیار و اصولی که میتونید بعد از اون با افتخار بگید که من پایتون رو یاد گرفتم. اتفاقی که برای دانشجوهای دوره آموزش پایتون میفته و تمام این موارد برای اونها مثل یه سرگرمی جذاب محسوب میشه.

تاثیر پیش زمینه تحصیلی در زمان یادگیری پایتون

مدت زمان یادگیری پایتون

قطعا الان در سنی هستید که یا رشته خودتون را انتخاب کردید یا از اون فارغ التحصیل شدید بنابراین به جز اینکه یه نوجوان ماجراجو و بلندپرواز باشید، همگی صاحب یک یا چند رشته و تخصص هستید که الان قصد یادگیری پایتون رو هم دارید.

واقعیت اینه که تاثیر پیش زمینه تحصیلی در مدت زمان یادگیری پایتون نه صفر هست و نه صد. چرا؟

چون ممکنه رشته شما ریاضی، نرم افزار یا زبان انگلیسی باشه اما مهارت محاسبات و حل مسئله قوی نداشته باشید. یا برعکس رشته تون انسانی یا تجربی باشه اما دارای این مهارت باشید. برای همین خود رشته به تنهایی تعیین کننده نیست اما طبیعتا تحصیل در رشته های مرتبط با مهندسی و کامپیوتر میتونه باعث بشه آمادگی بیشتری برای یادگیری پایتون پیدا کنید.

با این حال، دانشگاه برنامه نویسی سبزلرن دانشجوهایی از رشته های مختلف داشته که الان از بزرگترین برنامه نویس های ایران هستن.

این موضوع کاملا به شناخت خودتون برمیگرده که فکر میکنید از لحاظ مهارت های ذهنی و محاسباتی و یا زبان انگلیسی در چه سطحی هستید و آیا این فاکتور میتونه در کاهش مدت زمان یادگیری پایتون به شما کمک کنه یا خیر.

خلاصه اینکه داشتن پیش زمینه میتونه خبر خوبی برای شما باشه که کارتون کمی راحتتر پیش میره. اگر هم هیچ پیش زمینه مرتبطی ندارید ممکنه!!! نیاز باشه چند هفته برای جبران این موضوع بیشتر تمرین کنید. هیچ اتفاقی بیشتر از این براتون نمیفته خیالتون راحت…

تاثیر تجربه قبلی در برنامه‌نویسی

مدت زمان یادگیری پایتون

برخلاف مورد 2، این عامل کاملا تعیین کننده و محسوس هست و داشتن تجربه قبلی در زبان‌های برنامه‌نویسی دیگه، میتونه به عنوان یک آپشن (نه ضرورت) تاثیر خیلی خوبی در کاهش مدت زمان یادگیری پایتون باشه. در واقع افرادی که قبلاً با لغات، سینتکس و مفاهیم اولیه برنامه نویسی آشنایی پیدا کردن، میتونن با سرعت بالاتری آموزش ها و تمرینات رو پشت سر بگذارن (اون هم به شرطی که درست و اصولی یاد گرفته باشن).

این تجربه قبلی به عنوان یک سرمایه محسوب میشه. همونطور که شما هم بعد از گذروندن دوره آموزش پایتون سبزلرن صاحب این سرمایه میشید و کارتون برای ارتقای تخصص و مهارتتون در ادامه راه برنامه نویسی راحتتر خواهد بود چون همه چیز رو کاملا اصولی و در بهترین حالت ممکن یاد می گیرید.

تاثیر کیفیت و سبک منابع آموزشی مدت زمان یادگیری پایتون

بهترین مثال برای این موضوع معلم های زمان مدرسه و اساتید دانشگاه ما هستن که بعضی از درس های راحت به خاطر استادش سخت میشید و بعضی از درس های سخت مثل ریاضی با اساتید خوب و کیفیت تدریس عالی برای ما شیرین و جذاب میشد.

دومین نکته اینه که شما چطوری آموزش می بینید؟ کارگاه حضوری و رفت و آمد و سروصدا و سوالات گاه و بیگاه دانشجوها یا آموزش آنلاین با امکان دیدن چندباره در هر زمان و مکانی که دلتون خواست اون هم به تنهایی و تمرکز کامل و از همه مهمتر!!!! هزینه خیلی کمتر…

سومین نکته نحوه پشتیبانی هست به طوری که شما قبل از ثبت نام در دوره، حین آموزش و حتی بعد از اون تا زمانی که به درجه شایستگی برای استخدام یا انجام پروژه های بزرگ برسید، بتونید روی کمک و راهنمایی 24 ساعته اونها حساب کنید. بدون محدودیت زمانی 1 ماهه و 6 ماهه و 1 ساله !

این سه عامل که جزو ویژگی ها و ماموریت های اصلی سبزلرن هستن، درصد تاثیر خیلی بالایی در مدت زمان یادگیری پایتون دارن و هرچقدر باکیفیت تر باشن میتونن بهتون کمک کنن زودتر به نتیجه دلخواه برسید و اسیر سردرگمی ها و بلاتکلیفی های وسط کار نشید. اتفاقی که باعث دلزدگی خیلی از استعدادها شده و عطای برنامه نویسی و پایتون رو به لقاش بخشیدن.

اموزش پایتون

یا داشنجوهایی که چندین سال آموزش دیدن و تمرین کردن ولی نتونستن پروژه های عملی خاصی در حد بازار کار ارائه بدن و اومدن به سمت مراجع آموزشی معتبر و متخصص برنامه نویسی تا برای همیشه آموزش پایتون رو به صورت کامل و جامع و استاندارد بگذرونن.

تاثیر ویژگی های فکری و شخصیتی فرد در یادگیری پایتون

How long does it take to learn Python

قطعا شما هم با ما موافق هستید که ویژگی های فکری و شخصیتی مثل نظم و انضباط، انگیزه و علاقه، تعهد و استمرار و همینطور پشتکار و پیگیری نقش خیلی زیادی در کاهش یا افزایش مدت زمان یادگیری پایتون و هر زبان برنامه نویسی دیگه ای دارن. چون یادگیری یک زبان برنامه نویسی همونقدر که جذاب و حرفه ای هست، همونقدر هم نیاز به صبر و اراده قوی داره تا نهایتا به نتیجه دلخواه برسیم.

در این مسیر، واقع گرا بودن، دوری از انتظارات نابه‌جا در کوتاه مدت و همینطور مقایسه نکردن مداوم خودتون با دیگران که قبل از شما شروع به آموزش پایتون کردن، موضوعات خیلی مهمی هستن که میتونن موفقیت شمارو تضمین کنن. اگر حواستون به این موارد نباشه و فکر کنید صرفا با ثبت نام در دوره و دیدن چند جلسه شما یک برنامه نویس حرفه ای پایتون خواهید شد، قطعا در ادامه به مشکل میخورید.

خوب دیدن، خوب شنیدن، خوب اجرا کردن و خوب تمرین کردن جزو چهار وظیفه ای هست که شما برای کاهش مدت زمان یادگیری پایتون باید رعایت کنید تا به جای خسته شدن های گاه و بی گاه به خاطر بی نظمی، از پیشرفت روزانه و تسلط به این غول برنامه نویسی لذت ببرید.

شرایط زندگی و زمان آزاد برای مطالعه و تمرین

مدت زمان یادگیری پایتون

یکی از موارد مهم در تعیین مدت زمان یادگیری پایتون، شرایط زندگی فعلی شما و میزان زمان آزادی هست که میتونید به مطالعه و تمرین اختصاص بدید. دانشجو بودن، داشتن شغل، متاهل بودن و فرزند داشتن یا حالت های دیگه ای از این دست میتونه کمی زمان یادگیری و تسلط شمارو بیشتر کنه اما این موضوع قطعی نیست.

دلیلش اینه که ممکنه شما با وجود زمان کمتر، انقدر انگیزه و علاقه به یادگیری دارید و خودتون رو فرد باهوشی میدونید، بدون شک چنین عواملی نمیتونن سد راه شما باشن و با قدرت این مسیرو در کوتاهترین زمان طی می کنید. جالبه بدونید حتی افرادی که شغل خاصی ندارن و 24 ساعته تایم آزاد دارن هم به دلایلی که قبلا گفتیم و بعدا خواهیم گفت، ممکنه با دیدن دوره آموزش پایتون هم نهایتا به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل نشن.

پس بدونید که ما این موارد صرفا جهت به اشتراک گذاری و تصمیم دقیق تر در اختیار شما میذاریم و اصلا به معنی قطعی بودن تاثیر اونها نیست. مهم اینه که بدونید زمان بندی و اختصاص تایم روزانه برای آموزش دیدن و تمرین ضروری هست و حتما باید یک برنامه ریزی خوب برای این کار انجام بدید تا مدت زمان یادگیری پایتون برای شما طولانی نشه و بهترین نتیجه رو بگیرید.

مهارت حل مسئله و آشنایی با الگوریتم ها

مدت زمان یادگیری پایتون

شما اهل حل کردن جدول و سودوکو و معما هستید؟ اگر اینطوره پس بدونید یک آپشن خیلی مهم رو دارید که مثل سوخت نیتروژن میتونه سرعت یادگیری شمارو بیشتر کنه. در واقع این خبر خوب برای افرادی هست که با تشخیص و استفاده از الگوهای مشابه در مسائل مختلف، میتونن به سرعت به حل مسائل بپردازن و از چالش ها فرار نمیکنن.

برنامه نویسی یا کدنویسی عبارت است از نوشتن هزاران خط کد هست که گاهی یه خطای کوچیک ممکنه شمارو کلافه کنه در حالیکه حل کردنش کاملا آسون و در دسترس هست اما چون روحیه حل مسئله و مواجهه با چالش رو ندارید احتمالا اولین قربانی موس یا کیبرد خواهند بود.

بنابراین اگر با مفهوم الگوریتم و مهارت حل مسئله آشنا باشید، در ادامه مسیر برنامه نویسی نیروی متمایزی نسبت به دیگران در درون خودتون حس می کنید که در مواقع حساس به کمک شما میاد و باعث میشه مدت زمان یادگیری پایتون براتون کوتاه‌تر بشه.

استفاده از ابزارهای مدرن کمکی در زمان یادگیری پایتون

مدت زمان یادگیری پایتون

واقعیت اینه که استفاده از ابزارهای کمکی در دنیای برنامه نویسی به بخشی جدانشدنی تبدیل شده به طوری که توسعه دهنده ها و شرکت ها برای زنده موندن در رقابت تکنولوژی و صرفه جویی در زمان و هزینه و انرژی از اونها کمک می گیرن.

توسعه دهنده های سراسر دنیا زحمت کشیدن و کلی از کارهای روتین برنامه نویسی رو به صورت ابزار کمکی درآوردن تا کار توسعه تکنولوژی سریع تر اتفاق بیفته. این ابزارها به شما کمک میکنن خیلی وقت ها نیازی به کدنویسی از صفر نداشته باشید، راحت تست و دیباگ انجام بدید، کدهای کوتاه تولید کنید و برنامه های اختصاصی هر حوزه رو در فریم ورک خاص خودش راحتتر تولید کنید.

برای همین در طول دوره آموزش پایتون و همینطور دوره های مکمل اون مثل دوره ترفندهای پایتون هرجا ابزار کمکی معرفی شد سعی کنید خیلی خوب یاد بگیرید تا به سرعت یادگیری و تسلط شما کمک بشه. این موضوع رو در حین آموزش خیلی راحتتر درک خواهید کرد.

تعامل با دوستان و اساتید متخصص

مدت زمان یادگیری پایتون

این یک اصله که در هر اتمسفری قرار بگیرید، انرژی اون رو هم دریافت می کنید، چه منفی باشه و چه مثبت!

یادگیری پایتون به تنهایی یه حالته و با همراهی و هم صحبتی چند نفر هم یه حالت دیگست. وقتی همزمان با گذروندن دوره آموزش پایتون با دانشجوها و اساتید و کارشناسان این حوزه ارتباط داشته باشید و همفکری کنید و از تجربیاتشون استفاده کنید، قطعا به کاهش مدت زمان یادگیری پایتون برای شما کمک زیادی خواهد کرد.

اموزش پایتون

ارتباط مستمر با اساتید و متخصصان زبان برنامه نویسی پایتون مثل اساتید و کارشناسان و پشتیبان سبزلرن، میتونه به شما فرصتی برای دریافت راهنمایی مستقیم و نصیحت های با ارزش بده. مطالعه مستندات پایتون و شرکت در وبینارها و جمع های پایتونی هم به همین اندازه میتونه هم در حفظ انگیزه و انرژی و هم افزایش سرعت جواب گرفتن سوالات شما موثر باشه. پس اصلا این موضوع رو دست کم نگیرید و به بهترین شکل استفاده کنید.

داشتن هدف و مسیر شفاف شغلی و مالی

مدت زمان یادگیری پایتون

داشتن هدف و مسیر شفاف در هر زمینه ای از جمله کسب مهارت و تخصص جدید مهم و موثره. وقتی قرار باشه به یک مقصد مشخص برسید دیگه سختی های مسیر برای شما آزاردهنده و سردرگم کننده نخواهد بود و خیلی راحت و پرانرژی به مسیرتون ادامه میدید. همین موضوع باعث میشه سرعت و کیفیت یادگیری شما بیشتر و مدت زمان یادگیری پایتون کوتاه‌تر بشه.

از اونجایی که زبان برنامه نویسی پایتون به یکی از غول های تکنولوژی در دنیای امروز تبدیل شده، سعی کنید همین ابتدای کار یا حداکثر بعد از گذروندن دوره آموزش پایتون زمینه و علاقه مندی خودتون رو مشخص کنید تا متناسب با اون آموزش هارو ادامه بدید و هر ابزار و کتابخونه و فریم ورکی که نیاز داشتید رو یاد بگیرید تا به یک متخصص مسلط در اون حوزه (مثل هوش مصنوعی یا علم داده ) تبدیل بشید.

این انتخاب ها و شفاف شدن ها، باعث میشه وسط کار از انگیزتون کم نشه و بدونید این همه زحمت و انرژی بعدش چه اتفاقات فوق العاده ای براتون رقم خواهد زد.

جمع بندی

زبان پایتون نیازی به تعریف و تبلیغ نداره. بدون شک یکی از زبان های برنامه نویسی هست که آینده رو خواهد ساخت و کسانی که از الان این زبان رو یاد بگیرن و خوب پیشرفت کنن قطعا با وجود تقاضای بالای متخصص این زبان در بازار کار امروز و آینده، به موفقیت های مادی و معنوی خیلی زیادی خواهند رسید. کما اینکه الان هم میتونید رنج دستمزدهارو در سایت های کاریابی مثل جابینجا ببینید و کیف کنید.

اگر دوست دارید این زبان قدرتمند و دوست داشتنی رو به صورت کاملا رایگان با یک استاد مسلط و خوش بیان و پشتیبانی مادام العمر توسط کارشناسان مجرب و متخصص بگذرونید و هر آموزشی بعد از اون نیاز داشتید، ضرورتی برای گشتن دنبال منابع دیگه نباشه، جاتون در دوره آموزش پایتون سبزلرن خالی هست.

ما از سمت خودمون این قدم بزرگ رو برداشتیم تا بدون هیچ دغدغه و مشکلی صفر تا صد پایتون رو در مدت زمان کاملا منطقی در سبزلرن یاد بگیرید. امیدواریم شما هم به خودتون این فرصت رو بدید تا در بهترین جای ممکن این آموزش رو بگذرونید و چندماه دیگه مثل دانشجوهای قبلی، کامنت های پر انرژی و مثبت شمارو ببینیم و لذت ببریم.

اموزش پایتون

نظرات
ثبت نظر جدید
سعید | کاربر
1402/08/28

ممنونم از شما

hani_hana | کاربر
1402/08/27

ممنون خیلی عالی بود❤️

آموزش پایتون