چگونه در Upwork کار کنیم؟ (کسب درآمد دلاری در 2024)

محمد رحمانیان
1403/03/15
385
چگونه در Upwork کار کنیم؟ (کسب درآمد دلاری در 2024)

در Upwork می‌توانید بسته به مهارت و تخصص خود، برای پروژه‌هایی که توسط کارفرمایان در سرتاسر جهان ایجاد شده پیشنهاد ارسال می‌کنید و در صورت پذیرفته شدن، بعد از انجام کار درآمد دلاری کسب می‌کنید. اما پلتفرم Upwork چطور کار می‌کند و چگونه در Upwork کار کنیم تا درآمد دلاری مطلوبی داشته باشیم؟

در ادامه در وبلاگ سبزلرن، به طور مفصل راجع به چگونگی کسب درآمد در Upwork، نحوه ثبت نام در این پلتفرم، نکات مهم برای گرفتن پروژه و دریافت درآمدهای کسب شده از این سایت در ایران صحبت می‌کنیم.

چگونه در upwork کار کنیم

پلتفرم Upwork چگونه کار می‌کند؟

به زبان خیلی ساده، پلتفرم Upwork به کارفرمایان مختلف کمک می‌کند در کمترین زمان ممکن، فریلنسرهایی را برای پروژه موردنظر خود پیدا کنند. بیشتر تمرکز آپورک نیز بر ارائه خدمات به کارفرمایان معطوف شده و نحوه کار با این پلتفرم برای آنها بسیار راحت‌تر از فریلنسرها است.

هم کارفرمایان و هم فریلنسرها، باید ابتدا در سایت ثبت نام کرده و بعد از تکمیل اطلاعات خود، وارد بخش‌های جداگانه‌ای شوند. فرایند ثبت نام فریلنسرها، طولانی‌تر و پیچیده‌تر از کارفرمایان است و زمان زیادی برای تکمیل پروفایل و ورود به سایت برای انجام کار نیاز دارد که در بخش بعدی به آن اشاره می‌کنیم. در اینجا روند ایجاد یک پروژه تا تحویل نهایی و تسویه حساب با فریلنسر را بررسی کرده تا درک بهتری از نحوه کار Upwork بدست آوریم.

1| کارفرما بعد از ثبت نام، اقدام به تعریف یک پروژه می‌کند.

2| فریلنسرها یک پروپوزال (پیشنهاد) برای پروژه ارسال کرده که شامل دستمزد پیشنهادی، زمان انجام کار و توضیح مختصری از فرآیند انجام آن خواهد بود.

3| بررسی پیشنهادات متمایز توسط کارفرما که معمولا کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد. کارفرما از بین پیشنهادهای ارسال شده، یک مورد را به تشخیص خود انتخاب می‌کند.

4| یک قرارداد آنلاین به واسطه Upwork بین دو طرف بسته می‌شود که طی آن، فریلنسر موظف به انجام کامل و صحیح پروژه و کارفرما موظف به پرداخت کامل دستمزد فریلنسر است.

5| بعد از انعقاد قرارداد، فریلنسر شروع به کار کرده و طی مدت زمان مشخص شده، پروژه را تحویل دهد.

6| بعد از تحویل پروژه، هزینه مربوطه بعد از کسر کارمزد Upwork به حساب کاربری فریلنسر واریز می‌شود.

7| در انتها هم فریلنسر و هم کارفرما، می‌توانند بازخوردهایی از همکاری با یکدیگر بنویسند.

آموزش ثبت نام به عنوان فریلنسر در Upwork

برای اینکه بدانیم چطور در Upwork کار کنیم و درآمد ارزی داشته باشیم، ابتدا باید در پلتفرم Upwork ثبت نام کنیم؛ اما با توجه به تحریم ایران توسط این شرکت و مشکلاتی که با کاربران ایرانی دارد، پیش‌نیازهایی برای این کار لازم است. لیست زیر، همه چیزهایی است که برای ثبت نام به عنوان فریلنسر در Upwork موردنیاز است.

  • اطلاعات هویتی غیرایرانی
  • شماره مجازی خارجی و دائمی
  • آدرس سکونت خارج از کشور (آدرس باید معتبر باشد زیرا اعتبارسنجی می‌شود)
  • اکانت PayPal یا حساب در بانک‌های خارجی
  • استفاده از VPS برای عدم اتصال به سایت از ایران
  • رزومه به زبان انگلیسی (بدون هیچگونه اشاره به ایرانی بودن)
  • تعدادی نمونه کار شاخص

نکته مهم این است که در صورتی که اطلاعات خود را به عنوان یک فرد خارجی ثبت می‌کنید، حتما به تطابق اطلاعات خود دقت کنید. برای مثال، اگر خود را به عنوان یک فرد فرانسوی ساکن این کشور معرفی کرده‌اید، باید شماره مجازی فرانسه و یک VPS با آیپی این کشور خریداری کنید. دقت داشته باشید هرزمان که قصد استفاده از Upwork را دارید، باید با استفاده از این VPS وارد اکانت خود شوید.

آموزش قدم به قدم ثبت نام در Upwork

با استفاده از VPS، وارد سایت Upwork.com شده و دکمه Sign Up را انتخاب کنید.

  •  در صفحه باز شده، دو گزینه وجود دارد. یکی با عنوان I’m a freelancer  و دیگری با عنوان I’m a Client. گزینه اول را انتخاب کرده و دکمه Create Account را بزنید.
  •  در مرحله بعد، می‌توانید از طریق حساب اپل، حساب گوگل و یا به صورت دستی به سایت وارد شوید. در صورتی که در سیستم مورداستفاده خود، وارد اکانت گوگل یا اکانت Apple خود شده‌اید، یکی از این دو را انتخاب کنید. در غیر این صورت، اطلاعات حساب خود را در کادرهای موجود وارد کنید.
  •  تیک قوانین Upwork را فعال کنید و روی Create my Account کلیک کنید.
  •  یک لینک اعتبارسنجی به ایمیل شما ارسال می‌شود. آن را باز کنید و در صفحه باز شده، گزینه Get Started را انتخاب کنید.
  •  در این بخش، چند سوال از شما پرسیده می‌شود که باید بسته به شرایط خود، به آنها پاسخ دهید. سوال اول، مربوط به تجربه شما در زمینه فریلنسری است. اگر به تازگی وارد این زمینه شده‌اید، گزینه I’m Brand New to This را انتخاب کنید. اگر مدت قابل توجهی از فعالیت شما به عنوان فریلنسر گذشته، گزینه I Have Some Exprience را انتخاب کنید. اگر هم مدت زیادی است به این صورت کار می‌کنید، گزینه I am an Expert برای شما مناسب است.
  •  سوال بعدی، مربوط به بزرگترین هدف شما از کار کردن به صورت فریلنسری است. بسته به دلایل خود، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.
  •  و سوال آخر، این است که دوست دارید چگونه در Upwork کار کنید؟ این مورد به صورت چند گزینه‌ای است و می‌توانید دلایل خود را انتخاب کنید.

اضافه کردن رزومه به پروفایل Upwork

چگونه در Upwork کار کنیم زمانی که هیچ پیشینه‌ای از کارهای خود را به نمایش نگذاشته‌ایم؟ یک روزمه خوب و استاندارد، می‌تواند کمک زیادی به دریافت پروژه در این پلتفرم کند. سه راه برای اضافه کردن رزومه در Upwork وجود دارد.

  1. اگر پروفایل لینکدین مناسبی دارید، می‌توانید با وارد کردن آدرس آن، اطلاعات آن را به عنوان رزومه در سایت Upwork قرار دهید. ترجیحا بخش تحصیلات، تجربیات، مهارت‌ها و اطلاعات شخصی مناسبی از خود در لینکدین آپلود کنید که در رزومه شما نمایش داده شود. این روش بهترین راه اضافه کردن رزومه در حساب Upwork است.
  2. همچنین می‌توانید یک رزومه به زبان انگلیسی بنویسید و اطلاعاتی نظیر تحصیلات، تجربیات، مهارت‌ها، راه‌های تماس با شما و موارد ضروری دیگر را در رزومه وارد کنید و آن را با فرمت PDF یا Docx و با حجم کمتر از 5 مگابایت آپلود کنید.
  3. روش بعدی، این است که به صورت دستی و با استفاده از امکانات موجود در آپ‌ورک، رزومه خود را بسازید. این روش به دلیل نیاز به زمان قابل توجه و عدم امکان استفاده از روزمه در دیگر پلتفرم‌ها، توصیه نمی‌شود.

وارد کردن اطلاعات شغلی و حرفه‌ای در Upwork

در اینجا، کار زیادی برای انجام وجود دارد.

در ابتدا، عنوان شغلی خود را به عنوان یک فریلنسر وارد کنید. برای مثال اگر توسعه دهنده فول استک با Vue و Node.js هستید، عنوان Full Stack Developer (Vue, Nest, Node.js) برای شما مناسب است. برای انتخاب بهترین عنوان شغلی، بهتر است عنوان‌هایی کوتاه و همراه با جزئیات کوچک و تمام کننده ارائه دهید.

در مرحله بعدی، اطلاعات حرفه‌ای نظیر حوزه فعالیت، تجربیات مهم، تحصیلات (ترجیحا دانشگاهی)، تسلط به زبان‌های خارجی و مهارت‌های خود را وارد کنید تا به بخش بعدی بروید. پروژه‌های پیشنهاد به شما، براساس مهارت‌هایی که در این بخش تعیین می‌کنید، انتخاب می‌شوند.

بخش بعدی به نوشتن بیو اختصاص دارد. در اینجا باید در متن کوتاهی، یک متن معرفی از خودتان بنویسید. این متن باید در عرض چند ثانیه، کارفرما را با مهمترین ویژگی‌ها و ارزش‌های شما آشنا کند. بهتر است در این متن، از لحن دوستانه استفاده کنید و از گفتن جمله‌های صمیمانه و کلیشه‌ای پرهیز کنید. استفاده از اعداد، اشاره به تجربیات و دستاوردهای مهم کاری، دعوت به اقدام مناسب نظیر تماس یا بازدید از سایت شما و همچنین قالب‌بندی متن، از دیگر مواردی هستند که در نوشتن بیو Upwork به بهترین شکل، تاثیر مثبت دارند.

قدم بعدی، انتخاب حوزه فعالیت و خدمات قابل ارائه شما است. از بین دسته بندی‌های موجود، حوزه موردنظر خود را انتخاب کرده و در بخش Selected Services، خدماتی که می‌توانید ارائه دهید را اضافه کنید.

تعیین مقدار دستمزد در Upwork

در ادامه نیاز به وارد کردن مقدار حقوق درخواستی به دلار در ازای هر ساعت وجود دارد. در کادر اول، مقدار دستمزد پیشنهاد‌تان را به ازای هر ساعت کار وارد کنید. کادر دوم که غیرقابل تغییر است، مربوط به کارمزد پلتفرم Upwork است که به صورت ثابت، مقدار 10 درصد از دستمزد شما را دریافت می‌کند. کادر سوم نیز مقدار درآمد خالص شما بعد از کسر کارمزد را نشان می‌دهد.

دقت کنید نرخ تعیین شده نه آنقدر بالا باشد که با رزومه شما همخوانی نداشته باشد و نه آنقدر پایین باشد که کارفرما را به شک بیندازد. سعی کنید یک قیمت معقول را انتخاب کرده و هرزمان که نیاز بود، آن را تغییر دهید.

پیشنهاد دوره رایگان: تکنیک های قیمت گذاری پروژه های فریلنسری

وارد کردن اطلاعات هویتی در Upwork

در قدم آخر از ثبت نام در پلتفرم Upwork، باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. این بخش را با توجه به اطلاعات خارجی خود تکمیل کنید و حتما از یک شماره مجازی دائمی استفاده کنید؛ زیرا ممکن است این سایت، چندین بار کد اعتبارسنجی را در فواصل مختلف برای شما ارسال کند. بنابراین بهتر است از اطلاهات هویتی مختص به خود استفاده کنید.

پس از تکمیل این اطلاعات، روی گزینه Preview Profile کلیک کنید تا پیش‌نمایشی از اطلاعاتی که تا به اینجا وارد کرده‌اید را مشاهده کنیدو در صورتی که همه‌چیز درست بود، گزینه Submit Profile را انتخاب کنید تا فرآیند ساخت اکانت در سایت Upwork به اتمام برسد.

نکات مهم در بهینه‌سازی پروفایل Upwork

اما چطور پروفایل Upwork را بهینه‌سازی کنیم تا متمایز از سایر پروفایل‌ها شده و شانس ما برای دریافت پروژه‌ها را افزایش دهد؟ تصویر زیر، از مهمترین نکات در بهینه کردن پروفایل آپ‌ورک را نشان می‌دهد.

بهینه سازی پروفایل در upwork

چگونه در Upwork کار کنیم؟ (5 راز مهم)

حالا که فرایند ثبت نام در Upwork به اتمام رسیده، زمان دریافت پروژه‌ها شده است. اینکه چگونه در Upwork کار کنیم و با دریافت پروژه‌های معقول، به کسب درآمد بپردازیم، فرآیندی نسبتا زمان‌بر است و نیاز به رعایت برخی نکات دارد. در ادامه، به معرفی برخی نکات مهم در خصوص اینکه چطور در Upwork پروژه بگیریم؟ و چطور شانس خود را برای دریافت پروژه در Upwork بالا ببریم، می‌پردازیم.

بی‌خیال صفحه دوم شوید.

با توجه به تعداد بالای فریلنسرهایی که از اقساط نقاط جهان در پلتفرم Upwork فعالیت می‎‌کنند، عملا در کمتر از دو دقیقه ده‌ها یا صدها درخواست برای هر پروژه ارسال می‌شود. کارفرماها توانایی بررسی تک تک پیشنهادات را ندارد و سعی می‌کنند با توجه به برخی عوامل کلیدی که در بهینه‌سازی پروفایل Upwork توضیح دادیم، هرچه سریعتر فریلنسر خود را استخدام کنند. در نتیجه، ارسال پیشنهاد برای پروژه‌هایی که در صفحه دوم لیست پروژه‌ها قرار گرفته‌اند، چیزی به جز تلف کردن وقت نیست.

به جای آن، بهتر است دائما صفحه پروژه‌ها را رفرش کنید تا جدیدترین پروژه‌های ثبت شده را مشاهده کرده و هرچه سریعتر، درخواست خود را برای آنها ارسال کنید.

پیشنهادات خود را سفارشی سازی کنید.

این مورد تا حد زیادی به مورد قبلی مرتبط است. ممکن است تصور کنید پروفایل شما کاملا حرفه‌ای است و کارفرما بعد از خواندن پیشنهاد دو یا سه جمله‌ای شما، به سرعت با شما ارتباط گرفته و شما را استخدام می‌کند. شوربختانه اینطور نیست و بهتر است برای هر پیشنهاد، یک متن متمایز بنویسید. متن شما باید مختصر و مفید باشد و در عین حال، کارفرما را برای با شما همکاری قانع کند.

بهتر است یک ساختار مناسب برای همه متن‌های پیشنهادات خود بنویسید و بسته به نوع پروژه، بخش‌های مختلف آن را بنویسید. برای مثال، دو جمله ابتدایی را به معرفی خودتان و خلاصه‌ای کوتاه از تجربیات قبلی‌تان اختصاص دهید و در ادامه، طی سه تا پنج جمله طوری مهارت‌هایتان را معرفی کنید که نظر کارفرما به شما جلب شود. در ادامه، توضیحات مختصری درباره اینکه چطور می‌توانید این کار را انجام دهید، ارائه کنید و در آخر، سعی کنید یک دعوت به اقدام خوب قرار دهید؛ چیزی مثل «با من تماس بگیرید تا درباره جزئیات پروژه و نحوه انجام آن صحبت کنیم!» برای شروع خوب است.

قبل از ثبت قرارداد، با کارفرما صحبت کنید.

ممکن است یک کارفرما پیشنهاد شما را بپذیرد و شما را برای همکاری مناسب ببیند. در قدم اول، بهتر است با کارفرما ارتباط بگیرید و کمی درباره جزئیات پروژه بپرسید. دانستن این موضوع که کارفرما دقیقا چه چیزی می‌خواهد، تاثیر زیادی بر روند توسعه صحیح پروژه خواهد داشت. ارتباط با کارفرما ممکن است به صورت تلفنی یا حتی گفتگوی ویدیویی باشد؛ بنابراین بهتر است طی گفتگو، لحن کاری خودتان را حفظ کنید و در صورتی که ابهاماتی راجع به پروژه دارید، با کارفرما مطرح کنید.

علاوه بر این موارد، بسیاری از کارفرمایان به دنبال انجام سریعتر کارهای خود هستند؛ پس بهتر است در صورتی که پیامی دریافت کردید، به سرعت به آن پاسخ دهید. یک تاخیر 6 ساعته می‌تواند به بهای از دست رفتن یک پروژه خوب و پردرآمد باشد!

پروژه ازمایشی در upwork نگیرید

اصلا، ابدا و اکیدا پروژه‌های آزمایشی را قبول نکنید!

آدم زرنگ، همه‌جا وجود دارد! کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند با تکیه بر اعتبار نسبتا بالای خود، سر دیگران کلاه بگذارند و بدون پرداخت هزینه، کارهای خود را جلو ببرند. به دفعات ممکن است با افرادی برخورد کنید که از سابقه خوبی برخوردار هستند و از شما می‌خواهند یک پروژه آزمایشی فوری و بسیار کوچک را برای آنها انجام دهید و در صورتی که کار شما از بقیه بهتر باشد، استخدام شوید!

یک حساب سرانگشتی برای اینکه بتوانیم به مقصود اصلی این افراد پی ببریم، کافیست. تصور کنید برای یک پروژه، 200 پیشنهاد ارائه شده و 150 نفر از فریلنسرها، با ارائه یک پروژه کوچک و آزمایشی موافقت کرده‌اند. اگر کارفرما هر بخش از یک پروژه را یک نفر بسپارد، حداقل 100 پروژه آزمایشی مرتبط با هم خواهد داشت و بعید است دیگر نیازی به استخدام داشته باشد!

خوش‌قولی تاثیر زیادی دارد!

در فریلنسرینگ، یک قانون نانوشته و مهم وجود دارد: مشتری راضی، برمی‌گردد!

اگر یک کارفرما از کارکردن با شما لذت ببرد و از کیفیت کار شما راضی باشد، حتما سعی می‌کند مجددا با شما همکاری کند. این موضوع در تمام حوزه‌ها و گروه‌های شغلی وجود دارد و تبدیل به یکی از استراتژی‌های مهم در بازاریابی شده است. یکی از نکات مهم در جلب رضایت کارفرما، این است که پروژه را سروقت یا حتی یک روز زودتر تحویل دهید! این کار علاوه بر تحت تاثیر قراردادن کارفرما، به شما فرصت مناسبی برای دریافت یک بازخورد 5 ستاره از او می‌دهد.

بنابراین از این باور که «چون تو خونه کار می‌کنم، هر موقع خواستم پروژه رو آماده می‌کنم» دست بردارید!

روش های نقد کردن درامد در upwork

نقد کردن درآمد Upwork

به بخش نسبتا سخت ماجرا رسیدیم. برای دریافت درآمدی که در پلتفرم Upwork کسب کرده‌اید، روش‌های زیادی وجود دارد. با توجه به تحریم ایران توسط بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌های جهانی، امکان دریافت و نقد کردن درآمد به صورت مستقیم وجود ندارد. سه راه حل اصلی برای این مشکل وجود دارد:

  • استفاده از حساب بانک‌های محلی
  • استفاده از حساب Payoneer
  • استفاده از حساب PayPal

دو روش اول با توجه به مشکلات مربوط به تحریم‌ها و عدم ارائه خدمات به ایرانیان قابل استفاده نیست؛ اما برای استفاده از پی‌پال راه‌هایی وجود دارد. سایت‌های واسطه پرداخت نظیر اول پرداخت یا ایرانیکارت، خدمات افتتاح حساب PayPal و نقد کردن آن را با کارمزدی معقول ارائه می‌دهند. می‌توانید یک حساب PayPal افتتاح کنید و طبق راهنمای زیر، آن را به حساب خود متصل کنید.

نکته مهم: نام صاحب حساب PayPal و همچنین ایمیل آن باید با اطلاعات اکانت Upwork تطابق داشته باشد.

راهنمای اضافه کردن حساب PayPal به اکانت Upwork

  • به تنظیمات حساب خود بروید و Get Paid را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده، گزینه Add Method را انتخاب کنید.
  • روی گزینه Set Up کلیک کنید تا روش پرداختی خود را مشخص کنید.
  • در صورت تطابق ایمیل و مشخصات حساب‌ها، به مرحله بعد بروید.
  • برنامه پرداخت را انتخاب کرده و گزینه Next را انتخاب کنید.

بعد از گذشت سه روز کاری، در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، حساب PayPal شما تایید می‌شود و امکان دریافت درآمد در حساب PayPal خود را خواهید داشت. در قدم بعد، با سایت‌های ارائه دهنده خدمات نقد کردن درآمد PayPal بخواهید درآمد شما را به تومان تبدیل کرده و به حساب بانکی شما واریز کنند.

جمع‌بندی مطالب چگونگی کار در Upwork

این مقاله، به صورت کامل به اینکه چگونه در Upwork کار کنیم و چه مراحلی برای ثبت نام و استفاده از این پلتفرم را طی کنیم، اختصاص دارد. همچنین به بررسی و تشریح برخی از مهمترین نکات برای گرفتن پروژه در Upwork اشاره کردیم و نحوه بهینه‌سازی پروفایل برای ایجاد تمایز نسبت به رزومه‌های دیگر را بررسی کردیم. در انتها نیز نحوه نقد کردن درآمد Upwork با استفاده از PayPal را توضیح دادیم.

نظرات
ثبت نظر جدید

نظری برای این مقاله ثبت نشده است