چیزی تا پایان تخفیف نمونده
مشاهده تخفیفات
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز

بررسی بازار کار فرانت‌ اند | بازار کار فرانت‌ اند در ایران چطور است؟

هیبو
1401/01/06
63
بررسی بازار کار فرانت‌ اند | بازار کار فرانت‌ اند در ایران چطور است؟

یکی از حوزه‌های اصلی و پرکاربرد برنامه‌نویسی، فرانت‌ اند است. در واقع یک برنامه‌نویس فرانت‌ اند بیشتر با ظاهر و طراحی گرافیکی صفحات وب سروکار دارد و باید با تکیه بر تجربه و مهارت‌های خود، المان‌های مختلفی را در ابعاد و و طرح‌های متفاوت داخل صفحات قرار دهد. به همین واسطه معمولا افرادی که کمتر به برنامه‌نویسی بک‌اند علاقه دارند، به این حوزه روی می‌آورند. در صورتی که به این حوزه علاقمند هستید و قصد داشته باشید تا مهارت‌های مربوط به آن را فرا گرفته و از این طریق درآمد زایی کنید، در درجه اول باید در جریان بازار کار فرانت‌ اند قرار بگیرید. قطعاً برای شما مهم است که بدانید بازار کار فرانت‌ اند در ایران چطور است و میانگین درآمد برنامه نویسان در این حوزه به چه صورت خواهد بود.

در ادامه مطلب به بررسی کامل بازار کار حوزه فرانت‌ اند و همچنین عوامل تأثیرگذار بر درآمد برنامه‌نویسان فعال می‌پردازیم.

بازار کار فرانت اند در ایران

روش ‌های درآمدزایی از فرانت‌ اند

در ابتدای موضوع بازار کار فرانت‌ اند در ایران، می‌خواهیم انواع روش‌های درآمدزایی از فرانت‌ اند را مورد بررسی قرار دهیم و به شما بگویم که از چه طریقی می‌توانید به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

بازار کار فرانت اند در ایران

استخدام در شرکت ‌ها

اولین گزینه برای درآمدزایی در هر حوزه برنامه‌نویسی استخدام در شرکت‌های مربوطه است. در حال حاضر شرکت‌های فعال زیادی در حوزه‌های مختلف برنامه‌نویسی در ایران وجود دارند که پذیرای استخدام برنامه‌نویسان هستند. در واقع این شرکت‌ها به صورت هفتگی و ماهانه پروژه‌های زیادی را از کارفرما‌های مختلف دریافت کرده و آن‌ها را به نیروهای برنامه‌نویس خود می‌سپارند. در نتیجه برنامه‌نویسان مشغول در شرکت، در ازای دریافت حقوق مشخصی به صورت ماهانه پروژه‌های مختلفی را انجام می‌دهند.

به طور معمول استخدام شدن در یک شرکت و دریافت حقوق مشخص، برای همه برنامه نویسان خوشایند نیست و بسیاری از افراد فعال در این حوزه تمایل دارند تا به صورت شخصی پروژه‌های مختلفی را انجام داده و از این طریق به درآمد مطلوب برسند. اما باید توجه داشته باشید که فعالیت در یک شرکت برنامه‌نویسی می‌تواند رزومه بسیار خوبی برای شما باشد به واسطه آن آینده شغلی بهتری پیش روی شما خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید تا بعد از یادگیری، تجارب و مهارت‌های خود را افزایش داده و به صورت حرفه‌ای در حوزه فرانت‌ اند مشغول به فعالیت شوید، بهتر است ابتدا با یک شرکت شروع به همکاری کنید. بازار کار فرانت‌ اند در ایران برای فعالیت برنامه‌نویسان در شرکت‌های مختلف از شرایط نسبتاً خوبی برخوردار است و شما می‌توانید با دریافت حقوق‌های معقول و مناسبی در شرکت‌های مختلف مشغول به کار شوید.

آموزش جاوا اسکریپت

فعالیت به صورت فریلنسری

همان‌طور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم بسیاری از برنامه‌نویسان تمایل دارند تا به صورت شخصی و مستقیم پروژه مختلفی را از کارفرما‌ها دریافت کنند و در قبال مبلغ مشخصی به انجام آن‌ها بپردازند. به این شیوه فریلنسینگ گفته می‌شود و برنامه‌نویسی که به صورت شخصی با کارفرمایان مختلف همکاری می‌کند فریلنسر نام دارد. یکی از مزیت‌های فعالیت به صورت فریلنسری، متغیر بودن میزان درآمد است. در واقع زمانی که شما در یک شرکت مشغول فعالیت هستید، برای مدت زیادی حقوق ثابتی را دریافت می‌کنید و ممکن است در طی یک ماه پروژه‌های زیادی نیز به شما محول شود.

آموزش HTML مقدماتی تا پیشرفته + پروژه های کاربردی 

اما در شیوه فریلنسری شما به هر میزان که پروژه‌های بیشتری را دریافت کنید به نسبت درآمد بیشتری خواهید داشت. البته باید توجه داشته باشید که در شرایطی ممکن است به دلایل مختلفی در طی یک ماه، پروژه‌های زیادی را دریافت نکنید. به همین واسطه احتمال دارد که در اوایل فعالیت درآمد شما متغیر باشد و نتوانید میانگین متوسطی را برای آن در نظر بگیرید.

از سوی دیگر مزایای بسیار زیاد دیگری نیز دارد. در این شیوه ساعت کاری دست خودتان است و شما باید برای انجام پروژه مختلف، خودتان برنامه‌ریزی زمانی داشته باشید. همچنین شما برای فردی کار نمی‌کنید و صورت شخصی در حوزه فرانت‌ اند مشغول به فعالیت هستید که این ویژگی نیز حائز اهمیت است.

با توجه به بازار کار فرانت‌ اند در ایران، در حال حاضر کارفرمایان زیادی به دنبال برنامه‌نویسانی هستند که به صورت فریلنسری و شخصی پروژه‌های آن‌ها را بپذیرند. در واقع اکثر کارفرمایان تمایل دارند که به صورت مستقیم با یک فرد برنامه‌نویس در ارتباط باشند و بتوانند خواسته‌ها و مشکلات مورد نظر خود را با او در میان گذاشته و در نهایت به یک توافق و تعامل دو طرفه برسند.

آموزش

به عنوان دیگر روش درآمدزایی از حوزه فرانت‌ اند، باید به آموزش اشاره کنیم. به طور کلی آموزش صنعت پول‌سازی است و افرادی که دارای تجارب و مهارت‌های کافی در حوزه‌های مختلف برنامه‌نویسی باشند، می‌توانند با برگزاری دوره‌های آنلاین و کلاس‌های حضوری از این طریق به درآمد خوبی دست پیدا کنند. همچنین شما می‌توانید به صورت رایگان در پلتفرم یوتیوب تولید محتوا کنید و بعد از جذب مخاطب و بازدید‌های به حد نصاب رسیده، از این طریق درآمد دلاری داشته باشید.

بررسی بازار کار فرانت اند در ایران

 

همانطور که گفتیم باید توجه داشته باشید که وجود تجربه و مهارت‌های کافی، شرط اصلی ورود به صنعت آموزش برنامه‌نویسی فرانت‌ اند است. پس سعی نکنید تا بعد از گذراندن یک دوره آموزشی و انجام چند پروژه کوچک وارد حوزه آموزش شوید؛ چرا که شما برای برگزاری دوره‌های آموزشی به اعتبار و رزومه سطح بالایی احتیاج دارید تا بتوانید در وبسایت‌های واسطه یا پلتفرم‌های مختلف مشغول به فعالیت آموزشی شوید.

فروش قالب و تم سایت

یکی دیگر از روش‌های اصلی درآمدزایی از برنامه‌نویسی فرانت‌ اند، طراحی و فروش قالب و تم وب سایت‌های مختلف است. همان‌طور که در ابتدا ذکر کردیم یک برنامه‌نویس فرانت‌ اند باید با استفاده از زبان‌هایی از قبیل html و css صفحات سایت‌های مختلف را طراحی کند. در حال حاضر دو روش برای طراحی وجود دارد؛ استفاده از پلتفرم‌های مدیریت محتوا از قبیل وردپرس و کد‌نویسی اختصاصی. هر یک از این روش‌ها مزیت‌ها و معایبی دارند و هر فردی باید بر اساس بودجه و سطح نیاز خود هر یک از این روش‌ها را انتخاب کند؛ ولی به طور کلی برنامه‌نویسی فرانت‌ اند در هر دو روش نقش پررنگ و مهمی دارد. بازار کار فرانت‌ اند در زمینه فروش قالب و تم وب سایت شرایط بسیار مطلوبی دارد و شما می‌توانید از این طریق یک درآمد اصلی یا جانبی خوبی داشته باشید.

در واقع زمانی که یک فرد تمایل داشته باشد تا تحت بستر وردپرس وب سایتی را راه‌اندازی کند، باید یا قالب مشخصی را خریداری و راه‌اندازی کند و یا اینکه با استفاده از صفحه ساز‌هایی از قبیل المنتور یا ویژوال کامپوزر صفحات مورد نظر خود را طراحی کند. باید بدانید که تمام قالب‌های وردپرس با استفاده از زبان‌های فرانت‌ اند طراحی می‌شوند. همچنین در صورتی که صفحاتی با صفحه ساز‌های مختلف طراحی شوند، یک برنامه‌نویس فرانت‌ اند باید تغییرات جزئی و کلی را بر روی صفحات اعمال کند.

آموزش CSS از مقدماتی تا پیشرفته + پروژه های کاربردی

همچنین شما می‌توانید با تکیه بر مهارت و تجارب خود یک وب سایت شخصی راه‌اندازی کنید و تحت این بستر قالب‌ها و تم‌های طراحی شده خود را به صورت گسترده به فروش برسانید.

در نتیجه شما می‌توانید قالب‌های مختلفی را طراحی کرده و آن‌ها را در وب‌سایت‌های واسطه به فروش بگذارید و از این طریق درآمدزایی کنید.

عوامل تأثیرگذار بر درآمد برنامه ‌نویس فرانت‌ اند

تا اینجای کار به طور کامل با روش‌های درآمدزایی این حوزه برنامه‌نویسی آشنا شدیم و همچنین شرایط بازار کار فرانت‌ اند در هر یک از آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه عوامل تأثیرگذار بر درآمد برنامه‌نویس فرانت را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

تجربه

تجربه اولین و مهم‌ترین عامل موفقیت در حوزه برنامه‌نویسی است و حوزه فرانت‌ اند نیز از این قاعده مستثنا نیست. به طور کلی برنامه‌نویسان مبتدی یا جونیور که کمتر از دو سال سابقه کار دارند به نسبت درآمد کمتری نسبت به برنامه‌نویسان متوسط و سینیور یا حرفه‌ای دارند. اگرچه میزان حقوق هر برنامه‌نویس با توجه به سابقه کار او بیشتر در هنگام استخدام شرکت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اما به طور کلی میزان تجربه شما سبب می‌شود تا بتوانید پروژه‌های مختلف و بزرگ‌تری را قبول کنید و به نسبت درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود. طبق آمار به دست آمده به صورت سالانه برنامه‌نویسان مبتدی یا جونیور ۶۵ هزار دلار و برنامه‌نویسان متوسط و سینیور به ترتیب ۹۰ هزار دلار و ۱۰۵ هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند.

پس تجربه اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید علاوه بر توجه به بازار کار فرانت‌ اند، به این عامل نیز توجه کافی داشته باشید.

سطح مهارت برنامه‌ نویسی

بعد از تجربه، عامل مهم و تأثیرگذار دیگر بر میزان درآمد برنامه‌نویس، مهارت است. به هر میزان که شما مهارت و تسلط بیشتری بر فریم‌ورک و زبان‌های برنامه‌نویسی فرانت‌ اند داشته باشید، به همان اندازه توانایی بیشتری در انجام پروژه‌های مختلف خواهید داشت. با توجه به این موضوع شما باید تلاش کنید تا علاوه بر یادگیری زبان‌ها و مهارت‌های پایه فرانت‌ اند، به فریم‌ورک‌های مختلف آن نیز تسلط کافی پیدا کنید تا بتوانید بعد از تقویت مهارت‌های تکمیلی، پروژه‌های مختلفی را قبول کرده و درآمد خود را چند برابر کنید.

مهارت‌ها و فریم ورک‌های تکمیلی شاخص در حوزه فرانت‌ اند عبارتند از:

  • React و React Native
  • AngularJS
  • Spark
  • Scala
  • Hadoop
  • Node JS
  • JQuery
  • Bootstrap

سطح تسلط بر زبان انگلیسی

عامل مؤثر دیگر بر درآمد برنامه‌نویس فرانت‌ اند، سطح تسلط بر زبان انگلیسی است. به طور کلی تسلط بر زبان انگلیسی، شما را در هر حوزه‌ای موفق می‌کند. تسلط کافی بر زبان انگلیسی مزیت‌های بسیار زیادی را برای یک برنامه‌نویس به همراه دارد. مهم‌ترین مزیت این است که شما می‌توانید از منابع خارجی معتبر و بین‌المللی استفاده کنید و از این طریق دانش خود را آپدیت کرده یا به یادگیری مهارت‌های اصلی و مکمل پردازید. همچنین با تسلط کافی بر زبان انگلیسی، بهتر می‌توانید با زبان‌های html و css ارتباط برقرار کنید؛ چرا که بسیاری از تگ‌های این زبان از لغات زبان انگلیسی هستند و با درک معنی هر یک از آن‌ها بهتر می‌توانید این زبان‌ها را فرا بگیرید.

علاوه بر این موارد، برنامه‌نویسی که تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشد، می‌تواند در وب سایت‌های بین‌المللی به صورت فریلنسری فعالیت خود را آغاز کرده و از این طریق به درآمد دلاری برسد. پس با توجه به بازار کار فرانت‌ اند در ایران، یادگیری زبان انگلیسی سبب می‌شود تا بتوانید آینده درخشانی را در هر حوزه برنامه‌نویسی مثل فرانت‌ اند برای خود رقم بزنید.

آموزش جاوا اسکریپت

گواهی‌ های آموزشی و مدارک تحصیلی

در آخر باید به مدرک تحصیلی و گواهی‌های آموزشی به عنوان عاملی نسبتاً تأثیرگذار بر درآمد برنامه‌نویسان فرانت‌ اند اشاره کنیم. به طور کلی رفتن به دانشگاه و تحصیل در رشته‌های مربوط به برنامه‌نویسی از قبیل مهندسی نرم‌افزار و آی‌تی، جزو شروط اصلی موفقیت در برنامه‌نویسی به حساب نمی‌آید؛ ولی باید بدانید که داشتن مدرک از یک دانشگاه یا مرکز آموزشی معتبر می‌تواند در کنار رزومه و سابقه کار، تأثیر مثبتی بر افزایش درآمد شما داشته باشد.

پس بهتر است به عنوان یک برنامه‌نویس در کنار کسب تجربه بیشتر و ارتقای سطح مهارتی خود در حوزه فرانت‌ اند، به دریافت مدارک معتبر مربوط به حوزه فعالیتی خود نیز توجه داشته باشید.

بازار کار فر انت اند چطور است؟

حقوق برنامه ‌نویس فرانت‌ اند در ایران چقدر است؟

در خصوص مبحث بازار کار فرانت‌ اند، احتمالاً یکی از سؤالات اصلی شما این است که حقوق برنامه‌نویس فرانت‌ اند در ایران چقدر است؟

طبق تحقیقات به عمل آمده و آمار مربوط به امسال، در تهران برنامه‌نویسان فرانت‌ اند جونیور حدود ۴ الی ۶ میلیون تومان، برنامه‌نویسان متوسط ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان و برنامه‌نویسان حرفه‌ای ۱۶ میلیون تومان به بالا درآمد داشتند. همچنین میانگین درآمد برنامه‌نویسی در شهر‌های دیگر ایران حدود ۹ میلیون تومان برآورد شده است. البته باید در نظر داشته باشید که این میزان درآمد برای برنامه‌نویسان استخدام شده در شرکت‌های مختلف است و فریلنسر‌ها ممکن است درآمد‌های بیشتر یا کمتری داشته باشند.

جالب است بدانید که به طور کلی حقوق برنامه‌نویسان انگولار و ری اکت در شهر‌های مختلف نسبتاً بیشتر از دیگر شاخه‌های برنامه‌نویسی فرانت‌ اند است. به طوری که یک برنامه‌نویس حرفه‌ای ری اکت در شهر تهران حقوقی بالغ بر ۲۶ میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

با توجه به این موارد می‌توان گفت که بازار کار فرانت‌ اند در ایران از شرایط مطلوبی برخوردار است و شما می‌توانید با یادگیری و کسب تجربه در این حوزه درآمد خوبی داشته باشید.

شرکت در دوره های آموزشی فرانت‌ اند:

در این مطلب تلاش کردیم تا به طور کامل بازار کار فرانت‌ اند را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم و شیوه‌های درآمدزایی از این حوزه را نیز ذکر کردیم. همچنین به چهار عامل اصلی تأثیرگذار بر درآمد برنامه‌نویسان فرانت‌ اند نیز پرداختیم.

با مروری بر موارد ذکر شده می‌توانید متوجه بازار کار مطلوب فرانت‌ اند در ایران شوید. در صورتی که به این حوزه علاقه‌مند هستید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی فرانت‌ اند آکادمی سبز لرن شرکت کرده و بعد از پایان فرایند آموزش خود، با کسب تجربه بیشتر در این حوزه مشغول به فعالیت و درآمدزایی شوید.

آموزش جاوا اسکریپت

نظرات

ثبت نظر جدید

نظری برای این مقاله ثبت نشده است

آموزش جاوا اسکریپت