بهترین ابزار طراحی سایت

محمدامین سعیدی راد
1400/04/06
161

بهترین ابزار طراحی سایت

همون طور که اطلاع دارین، طراحی سایت یکی از حوزه های شغلی بسیار محبوب و پر درآمدی هست که امروزه بازار کار زیادی داشته و همچنین افراد و طرفداران زیادی در رده های سنی مختلف در آن فعالیت می کنند.

از دلایل معروف و محبوب بودن حوزه طراحی سایت می تونیم به مواردی همچون بازار  کار خوب، معیار نبودن سن، گستردکی بالا و … اشاره کنیم.

اما در مورد محبوبیت و بازار کار طراحی سایت در مقاله های قبلی به طور مفصل صحبت کردیم و تو این مقاله قصد داریم در مورد ابزار های طراحی سایت و در نهایت در مورد انتخاب بهترین ابزار طراحی سایت صحبت کنیم.

این موضوع (چه ابزاری بهترین ابزار طراحی سایت محسوب می شود) دقیقا سوال خیلی از دوستانی هست که به تازگی وارد این حوزه می شوند و تو این مقاله قصد داریم به همه این سوالات پاسخ بدیم و همچنین چندین ابزار مفید و کاربردی مثل اکستنشن های مرورگر های مختلف، ابزار های آنلاین و … که زمینه طراحی سایت میتونن براتون کمک کنن تا با سرعت بیشتری کار کنید، معرفی خواهیم کرد.

کدوم خوبه؟ کدوم بهتره؟

وردپرس

وردپرس یک CMS (پنل مدیریت) معروف، محبوب، پر استفاده و پر کاربرد هست که به کمک زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است و به شما این امکان را می دهد که بتوانید وب سایت های مختلفی رو باهاش پیاده سازی کنید.

وردپرس در ابتدا یه پنل مدیریت ساده بود اما بعد ها با به وجود اومدن پلاگین، افزونه، تم، المنتور و … های مختلف، وردپرس را به یک CMS قدرتمند و انعطاف پذیر تبدیل کرد که امروزه توانسته است سهم زیادی از بازار کار را به خودش اختصاص دهد.

امروزه خیلی از وب سایت ها و کسب و کار های مختلف وب سایت خودشون رو به کمک پنل مدیریت وردپرس بالا میارن.
ممکن هست براتون سوال باشه  که وردپرس به این اندازه تونسته محبوب و پر استفاده بشه.
طی تجربه ای که در حوزه برنامه نویسی وب داشتم، متوجه شده ام که وردپرس بهترین ترکیب انعطاف پذیری، قدرت و راحتی استفاده را برای ساخت و راه اندازی وب سایت های مختلف مثل، سایت شخصی، معرفی محصول، لندینگ، فروشگاه های اینترنتی و … در اختیار شما قرار می دهد.
برای ثابت کردن این موضوع کافی هست یه سر به وب سایت های موجود در اینترنت بزنیم. بیش از 40٪ از کل وب سایت های موجود در اینترنت با وردپرس کار می کنند.
همان طور که گفته شد وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است. بنا بر این پیشنهاد می کنم قبل از یادگیری وردپرس حتما PHP رو یاد بگیرین و بدون بلد بودن PHP به هیچ وجه وارد وردپرس نشین.
اگر در حال حاضر از وردپرس استفاده می کنید و به دنبال ایجاد یک قالب وردپرس یا کاستومایز کردن (سفارشی سازی) صفحات وردپرس هستید، توصیه می کنیم حتما از Elementor Page Builder استفاده کنید که یکی از بهترین صفحه ساز های وردپرس به شمار می رود.
و در نهایت اگه به وردپرس علاقه دارین، دو تا لینک رو براتون پیشنهاد می کنم:
  1. نحوه ایجاد وب سایت با استفاده از وردپرس (مرحله به مرحله)
  2. نحوه ایجاد یک وبلاگ با استفاده از وردپرس (مرحله به مرحله)

فریمورک بوت استرپ

فریمورک بوت استرپ یکی از بهترین ابزار های طراحی سایت محسوب می شود که در ابتدا توسط تیم مهندسی در توییتر ایجاد شد اما اکنون بوت استرپ محبوب ترین فریمورک جهان برای ایجاد وب سایت های دارای ریسپانسیو و Mobile-First است.
به زبان ساده بوت استرپ یک فریمورک (یه تکنولوژی در نظر بگیرین) رایگان از زبان های HTML ,CSS و جاوا اسکریپت است که روند ریسپانسیو کردن یک وب سایت را نسبت به Css خالی ساده می کند. بوت استرپ علاقه بر بحث ریسپانسیو سازی، ده ها ویژگی مانند کامپوننت ها، کلاس های Utility، فلکس و … در اختیار شما قرار می دهد که کد نویسی وب سایت را سریع و آسان می کند.
از کامپوننت هایی که بوت استرپ در اختیار شما قرار می دهد می توان به دکمه ها ، Nav، اسلایدر، فرم ها، هشدارها و موارد دیگر اشاره کرد. تیم بوت استرپ هر ویژگی را به طور کامل مستند کرده است به همراه با مثال ها و پیشنهادات شخصی سازی، تا شما بتوانید بدون نیاز به هیچ منبع خارجی و خاصی فقط از داکیومنت رسمی بوت استرپ آن را یاد بگیرید.
برای شروع کار با فریمورک بوت استرپ، از آخرین نسخه آن یعنی نسخه 5 استفاده کنید. چون که در نسخه 5 دپندنسی ها (وابستگی ها) کاهش داده شده و پرفورمنس (عملکرد) بهتری داره.
اگر می خواهید فریمورک بوت استرپ را یاد بگیرید، به داکیومنت بوت استرپ به آدرس GetBootstrap.com مراجعه کنید.

سخن پایانی

خب بالاخره این مقاله هم تموم شد. تو این مقاله سعی کردیم در مورد ابزار های طراحی سایت و همچنین انتخاب بهترین ابزار طراحی سایت صحبت کنیم.

همون طور که تو این مقاله متوجه شدید، هیچ ابزاری بهترین یا بدترین نیست. حالا گاهی وقتا ممکن هست برخی از ابزار های مورد استفاده در طراحی سایت بنا به معیار های مختلف و کمبود هایی که نسبت به بقیه ابزار ها دارن، ضعیف عمل کنند و محبوبیت چندانی نداشته باشن.

پس اگه شما همچین درگیر همچین سوالاتی بشین و برای همچین مسائلی وقت بذارین، در اصل فقط وقت خودتون رو هدر دادین.

پس همین الان یه IDE یا ادیتور و یه مرورگر بردارین و یادگیریتون رو استارت بزنین.

اما در نهایت این شما هستین که از بین ابزار های معروف و پر استفاده یکی رو بنا به سلیقه و معیار های خود انتخاب می کنین.

در مورد لپتاپ مناسب هم که به اندازه کافی صحبت کردیم.

امیدوارم این مقاله برلتون مفید و کاربردی واقع شده باشه.

اگه سوال، انتقاد یا پیشنهادی در مورد مقاله داشتین، حتما تو قسمت کامنت های مقاله ثبت کنین تا برای شما عزیزان پاسخ داده بشه.

راستی، برای درک بهتر و همچنین آشنایی بیشتر با مسائل بررسی شده در مقاله، پیشنهاد می کنم ویدیوی مقاله رو حتما مشاهده کنین.

تا مقاله بعدی خدا یار و نگهدارتون باشه.

نظرات
ثبت نظر جدید

نظری برای این مقاله ثبت نشده است